جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین مظهر مشارکت سیاسی است، گفت: مهم‌ترین عاملی که در چهار دهه گذشته تهدیدات سخت را از کشورمان دور کرده، مشارکت سیاسی و حضور مردم در صحنه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در نشست بصیرتی با موضوع انتخابات، با تأکید بر مشارکت سیاسی حداکثری در انتخابات روز جمعه، با بیان اینکه مشارکت سیاسی جلوه‌های گوناگونی دارد، گفت: از حضور در تظاهرات و تجمعات ملی گرفته تا فعالیت در فراخوان‌ها برای زلزله، حوادث طبیعی و جریان مواسات اسلامی از جمله مصادیق مشارکت سیاسی است.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال یکی از بارزترین مصادیق مشارکت سیاسی، حضور آگاهانه و اختیاری مردم در میدان دفاع مقدس است که منجر به غَرس شجره طیبه بسیج و نهادینه شدن گفتمان متعالی مقاومت و ثبت برکات و افتخارات بی‌سابقه در حافظه تاریخی ملت ایران و سایر ملت‌ها شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: نتیجه این مشارکت سیاسی تاریخی امت ایران اسلامی به قدری مبارک بود که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان کرد، اگر بر کشوری نوای دل‌نشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اغلب کارشناسان و تحلیلگران داخلی و خارجی در این نکته متفق النظر هستند که آنچه باعث پیروزی انقلاب و مانای چهار دهه‌ای جمهوری اسلامی بوده است، مشارکت سیاسی با همین مفهوم و مصداقی است که در بالا بیان شد.

وی خاطرنشان کرد: درواقع مهم‌ترین عاملی که تهدیدات سخت را از کشورمان دور کرده است، مشارکت سیاسی و حضور مردم در صحنه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: به همین جهت راز اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات متضمن منافع ملی کشور است، این است که متوسط مشارکت مردم ایران در انتخابات‌های چهل‌ودو سال گذشته، از متوسط جهانی بالاتر بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات، مهم‌ترین مظهر مشارکت سیاسی است و مشارکت حداکثری منجر به تشکیل دولتی قوی و تحقق ایران قوی می‌شود، گفت: بنابراین اگر ما ایران را قوی می‌خواهیم باید ایران دولتی قوی داشته باشد؛ ازاین‌رو باید با مشارکت سیاسی بالا دولت آتی را تقویت کنیم؛ چراکه از اصلی‌ترین راه‌های قوی شدن دولت، پشتوانه مردمی بالای آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: دولت قوی یک خطر بزرگ دیگر هم برای دشمن دارد و آن اینکه اساساً ماهیت دولت قوی داشتن روحیه انقلابی و جهادی است و این روحیه برای غربی‌ها فوق‌العاده خطرناک و هراس‌انگیز است؛ زیرا علاوه بر تقویت و استحکام اقتدار، اقتصاد قوی را هم تأمین خواهد کرد و آنگاه دیگر هیچ بازدارنده‌ای برای مهار قدرت و اقتدار ایران نخواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha