پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتخابات

حجت الاسلام بیات، براساس الگوی عاشورایی عدم حضور در انتخایات را مساوی با فرار از جهاد، انتخاب منفی را مساوی با تسلیم و حضور در انتخابات و انتخاب اصلح را مساوی با مقاومت دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام بیات عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث در نشست  بصیرتی جهاد سیاسی، انتخاب قرآن با محوریت «انتخابی در امتداد خون شهدا» که بصورت مجازی به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان و مدرسه علمیه نجمیه (س) ازنا برگزار شد، گفت: انتخابات تکلیفی دینی و ملی است و همگان برای احقاق حقوق خود در این آزمون بزرگ شرکت کنند. 

وی با اشاره به ابعاد مختلف انتخابات و جهاد سیاسی، افزود: برای انتخاب اصلح باید به معیارها و شاخصه های قرآنی و روایی توجه ویژه ای داشته باشیم. 

کارشناس دینی با اشاره به اینکه جهاد شامل جهاد نظامی و دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و علمی است، اظهار کرد: بنابر فرمایش رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) انتخاب فردی نالایق خیانت به خدا، رسول (ص) و امت اسلام است و باید برای انتخاب اصلح آگاهی بخشی کرد.

حجت الاسلام بیات، براساس الگوی عاشورایی عدم حضور در انتخایات را مساوی با فرار از جهاد، انتخاب منفی را مساوی با تسلیم و حضور در انتخابات و انتخاب اصلح را مساوی با مقاومت برشمرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث در پایان داشتن تقوا و پرهیزکاری، ولایت پذیری، دشمن شناسی، استکبارستیزی، امانت داری، وفاداری، جهادگر بودن و دلسوزی نسبت به مصالح اسلام و انقلاب را از ویژگی های اصلح برشمرد و خاطر نشان کرد: مردم ولایی و انقلابی ایران اسلامی با حضور حداکثری پای صندوق های رای و انتخاب اصلح توطئه های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha