یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 964306
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
استاد توکل

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جواب سوء مدیریت‌ها رأی ندادن نیست بلکه رأی دادن به فردی است که بتواند سوء مدیریت‌ها را برطرف کند، گفت: رأی دادن به معنی عزت اسلام و انقلاب است و هر رأی یک "نه" به دشمنانی است که عزیزان ما را شهید، شهرهای ما را خراب و ما را تحریم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرحیم توکل در سخنرانی رسانه ای حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هدف امام خمینی(ره) از قیام ارائه اسلام ناب محمدی بود، اظهار کرد: اسلامی که بر پیامبر(ص) نازل شد یک اصل بسیار مهم دارد و آن جنگ با ظالم و یاری مظلوم است.

وی با بیان اینکه در اسلام فرقی ندارد که ظالم یا مظلوم مسلمان باشند یا کافر افزود: حتی در اسلام قرض دادن به ظالم حرام است زیرا به همین اندازه که دوست داشته باشیم ظالم زنده بماند و قرض خود را ادا کند گناه است و خداوند فرموده هرکسی بقای ظالم را بخواهد از ظالمین است و جایگاه او در جهنم است.

حجت الاسلام والمسلمین توکل با بیان این که بقای ظالم یعنی بقای ظلم و بقای ظلم یعنی ناله مظلوم، ابراز کرد: در روایت است که هم ظالم در جهنم است و هم مظلوم زیرا ظالم به خاطر ظلمش در جهنم است و مظلوم به خاطر اینکه اعتراض به ظلم نکرد و ظلم او را پذیرفته است و اگر مظلوم سکوت کند، در حقیقت به ظلم ظالم میدان داده است تا بیشتر ظلم کند.

وی با اشاره به آیه آخر سوره فتح، وظیفه هر مسلمان را شدت و خشم نسبت به کافران و مهربانی نسبت به مؤمنان دانست و گفت: همانطور که اهل بیت (ع) خود را فدای بقای دین کردند ما نیز وظیفه داریم خود را فدای اسلام کنیم و امروز که دشمنان به دنبال از بین بردن اسلام و نظام اسلامی هستند وظیفه ما در مقابله با دشمن بیشتر از گذشته است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به پیروزی نظام اسلامی ایران در نبرد با دشمنان خارجی و منافقان داخلی در دهه اول انقلاب، این پیروزی‌ها را نتیجه مقاومت و در صحنه بودن ملت دانست و گفت: سومین حربه دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی ایران هجمه به بصیرت مردم بود تا مردم حق را از باطل تشخیص ندهند که این حربه هم با درایت مقام معظم رهبری و دادن ملاک برای تشخیص افراد صالح از ناصالح نقش بر آب شد.

وی یکی از مهمترین ملاک‌های نا صالح بودن افراد را تعریف دشمن از آنها دانست و گفت: امروز که مسئولین ما سوء مدیریت دارند و کار به دست افراد خبره قرار نگرفته و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند، همین مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی مستمسک دشمن شده است که ما را از رأی دادن منصرف کنند و اعتراض خود را این گونه اعلام کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین توکل با بیان اینکه جواب سوء مدیریت‌ها رأی ندادن نیست بلکه رأی دادن به فردی است که بتواند سوء مدیریت‌ها را برطرف کند، افزود: رأی دادن عزت اسلام و انقلاب است و هر رأی یک نه به دشمنانی است که عزیزان ما را شهید، شهرهای ما را خراب و ما را تحریم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رأی دادن مانند نماز بر ما واجب است، خاطرنشان کرد: اگر این انتخابات درست انجام شد و انقلاب سر بلند بیرون آمد در حقیقت اسلام سربلند خواهد شد و نماز، قرآن، حجاب و غیرت باقی خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رأی دادن وظیفه شرعی همه ما است، گفت: از وقتی اسلام ظهور کرد در محاصره اقتصادی بوده و تا کنون هم هست و تا آینده هم خواهد بود، تا اینکه امام زمان(عج) ظهور کنند و حکومت جهانی اسلام را برپا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha