جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دادستان یزد

حوزه/دادستان یزد، بیشترین آمار کلاهبرداری اینترنتی از ساکنان شهر یزد در یکسال گذشته را مربوط به فضای اینستاگرام و خرید های ناامن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، دکتر محمدرضا حدادزاده، ظهر امروز در نشست خبری که با حضور مدیر کل دادگستری استان یزد برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص دکتر بهشتی و یارانش و گرامیداشت هفته قوه قضائیه برخی آمار یکسال گذشته در خصوص عملکرد دادگستری و پرونده های ورودی به دادگستری استان را بیان کرد.

وی اظهار کرد: اهم پرونده های شکایات یکسال گذشته، کلاهبرداری های فضای مجازی و خرید اینترنتی ناامن بوده و هزار و ۱۵۲ مورد شکایت در مورد خریدهای اینستاگرامی در استان بوده است که کالای درخواستی خود از جمله لباس و وسایل منزل را تحویل نگرفته اند و دسترسی به کلاهبرداران برای افراد ممکن نشده است.

دادستان یزد افزود: برخی دیگر از کلاهبرداری های مالی از شهروندان استان به تماس تلفنی به عنوان حسابدار یک شرکت و یا برنده بانک اختصاص دارد و ۴۶۶ مورد قربانی این روش کلاهبرداری شده اند.

حدادزاده تصریح کرد: در مجموع در یکسال گذشته پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مالباخته فیشینگ و رایانه ای در استان گزارش شده است که چهار میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان آن خرید ناامن در فضای مجازی و اینستاگرام بوده است و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن توسط مراجع قانونی استرداد و به مالباختگان ارجاع شده است.

وی گفت: سال گذشته از هزار و ۲۵۵ پرونده ورودی به دادگستری استان یزد هزار و ۱۲۰ ومورد آن مختومه شده است ویزدی ها نمونه عفو و گذشت و اخلاق مداری در کشور در خصوص پرونده های شکایات ضرب و جرح هستند.

دادستان یزد افزود: آمار طلاق در یکسال اخیر با توجه به برگزاری کلاس های مهارتی معاون پیشگیری دادگستری کاهش یافته است و وجود برخی طلاق ها در جامعه به دلیل دخالت اطرافیان و خیانت بوده که منجر به طلاق و یا طلاق عاطفی شده است.

وی در بخشی از سخنانش با تقدیر از حضور حماسی مردم استان در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: تا کنون شکایت خاصی در زمینه تخلفات یا از سوی ستاد های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نداشته ایم و تنها یک مورد در اردکان بوده است و اگر شکایتی صورت گیرد پیگیری می کنیم.

حدادزاده اولویت های پیش روی اصحاب رسانه استان و متولیان فرهنگی اجتماعی را امید آفرینی به مردم برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، پرداختن به مصالح اجتماعی استان و ایجاد شور و نشاط در جامعه به همت مدیران شهری دانست.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha