جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیداسماعیل شاکر

حوزه/ امام جمعه شهرستان اردکان، درجمع اساتید و کارکنان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان مهمترین راه تقرب الهی را تولی و تبری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر، پیش از ظهر دیروز درجمع اساتید و کارکنان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)  اردکان، با تبریک میلاد امام رضا(علیه السلام) گفت: ماه ذی‌القعده وقف امام رضا(علیه السلام) است؛ چراکه ابتدایش با ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و در ادامه با میلاد علی بن ‌موسی الرضا(علیه السلام) همراه و بیست و سوم این ماه روز زیارتی امام رئوف(علیه السلام) ‌و در پایان ماه با شهادت امام جواد(علیه السلام) فرزند حضرت رضا(علیه السلام) به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به روایت "الحُب فِی الله و البُغضُ فِی الله" بهترین راه تقرب و رسیدن به کمال الهی، محبت با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا و به عبارتی" تولی و تبری" است و انسان وقتی کسی را دوست بدارد همه تلاش و سعی خود را بکار می‌گیرد تا مطابق وی رفتار کند.

امام جمعه اردکان افزود: اهل بیت(علیهم السلام) مصداق بارز حب فی‌الله هستند و مقدمه حب و دوستی با آنان شناخت وآشنایی با کلام و معارف حضرات معصومین(علیهم السلام) می‌باشد.

وی بیان کرد: یکی از عوامل برای افزایش دوستی با ائمه اطهار(علیهم السلام) زیارت آنها می‌باشد و زیارت محبت را در دل‌ها رویانیده و تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام شاکر، افزود: ارتباط با معصومین(علیهم السلام) سبب رفع گرفتاری‌ها ودر زندگی انسان تاثیرگزار بوده و سرمایه‌ای ارزشمند در دنیا و آخرت برای اوست.

وی در ادامه به بیان روایت «سَتُدْفَنُ بَضْعَةُ مِنِّی بِأَرْضِ خُرَاسَانَ لَا یَزُورُهَا مُؤْمِنُ الَّا أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّةَ وَ حَرَّمَ جَسَدَهُ عَلَیَّ النَّارِ؛به زودی پاره‏ی تن من در سرزمین خراسان دفن می‏شود که هیچ مؤمنی او را زیارت نمی‏کند، مگر این که خداوند بهشت را بر او واجب ساخته و پیکرش را بر (آتش) دوزخ حرام می‏سازد.» از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) پرداخت و گفت: امام رضا(علیه السلام) از کامل ترین مومنان، صدیقان، مجاهدان، صالحان، شهیدان و هادیان امت است و زیارت ایشان از پاداش و آثار خاصی برخوردار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مطالعه کتابهایی در زمینه عترت و حفظ ارتباط با اهل بیت(علیهم السلام) با عمل به دستورات آنها راهی برای رسیدن به سعادت است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha