جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس قوه قضاییه در حرم امام خمینی (ره)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: دستگاه قضا باید مقتدرانه عمل کند؛ این اقتدار شخصی نیست و قدرتی است که قانون به آن داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، پس از حضور در حرم امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تبریک ولادت با سعادت امام هشتم، میثاق با امام را میثاق با همه خوبی‌ها، ارزش‌های انقلاب اسلامی، کار کردن و تلاش کردن برای خدا و توجه داشتن به مردم و مردم داری و مردمی بودن دانست.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه توجه به مردم در سیره امام (ره) تشریفاتی و سیاسی نبود، تصریح کرد: امام(ره) مردم را باور داشتند و نظر، رای و نگاه مردم را مورد توجه قرار می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این مطلب که در گفتمان امام (ره) توجه به محرومان و مستضعفین محوریت خاصی دارد، یادآور شد: میثاق با امام، میثاق با عدالت، هم عادل بودن و هم خواهان اجرای عدالت بودن است.

رئیس دستگاه قضا با خاطرنشان کردن تاکیدات امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب پیرامون برپاکردن جامعه‌ای مبتنی بر اصول عقلانیت، معنویت، عدالت و اخلاق افزود: امام(ره) همواره تاکید داشتند که باید جامعه ای مبتنی بر این مبانی بنا کرد و تلاش خودشان نیز این بود که این مبانی را در جامعه مستحکم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امام(ره) تاکید داشتند که کار باید با تدبیر صورت گیرد، گفت: همه در دستگاه قضایی تلاششان این است که این دستگاه را ملجاء و پناه قرار دهند و یکی از محورهای کار در دستگاه قضایی، مسئله مهربان بودن با مردم است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نه فقط دستگاه قضایی بلکه همه سازمان‌ها و ادارات باید با مردم مهربان رفتار کنند و تا مردم احساس کنند گشایشی در کار آنها صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: دستگاه قضا باید مقتدرانه عمل کند؛ این اقتدار شخصی نیست و قدرتی است که قانون به آن داده است.

رئیس دستگاه قضا افزود: امروز باید آزمون و خطا نداشته باشیم. باید تمام دست اندرکاران در همه حوزه‌ها تلاش کنیم آنچه خواست امام (ره) و شهدا و رهبر انقلاب است، به آن عمل شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز برای اجرای عدالت باید خیلی تلاش کنیم، در دستگاه اجرایی باید در تمام لایه‌های این دستگاه عدالت حکم کند به نحوی که پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کمتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی در دوره تحول، برای پیشبرد سند تحول و کار تحولی، محور را عدالت قرار دادیم و در این انتخابات پیام مردم تحول بوده است و این تحول نیز محورش اجرای عدالت است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha