چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نشست دادگستری چهارمحال و بختیاری
نشست دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری

در آستانه شروع هفته قوه قضائیه، نشست هم‌اندیشی جمعی از علما، حقوق‌دانان و اساتید دانشگاه با مقامات قضایی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، احمدرضا بهرامی امروز در نشست جمعی از حقوق‌دانان، علما و اساتید دانشگاه با مقامات قضایی استان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، دستیابی دستگاه قضایی به اهداف متعالی عدالت را در گرو تعامل و همیاری اقشار مختلف فرهیخته جامعه به ویژه حقوقدانان و اساتید حوزه و دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: سیاست تحول‌گرای قوه قضائیه مبتنی بر استفاده از پیشنهادات و نظرات سازنده نخبگان، علما و اساتید برجسته علم حقوق برای خدمت رسانی شایسته به مردم است.

وی با اشاره به حُسن درایت ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص خدمت‌گزاری و صیانت از حقوق شهروندان افزود: طی سالیان اخیر سامانه‌های زیادی در قوه قضائیه به منظور تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات قضایی فراهم شده که این امر هم موجب کاهش مراجعات به دادگستری شده و هم به رضایتمندی بیشتر مردم از دستگاه قضایی انجامیده است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه‌هایی همچون ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و نوبت‌دهی و دادرسی الکترونیکی بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک دو سامانه درج شکوائیه و ملاقات الکترونیکی خانواده‌های زندانیان با زندانی نیز فراهم خواهد شد و دیگر خانواده‌ها و بستگان زندانی نیازی به مراجعه حضوری به زندان برای ملاقات نخواهند داشت.

بهرامی در ادامه نشست، گزارشی از مجموعه اقدامات دادگستری در زمینه برخورد با فساد و پیشگیری از وقوع جرم را ارائه کرد. همچنین نقطه نظرات و پیشنهادات حاضران درباره مسائل مختلف حقوقی، فرهنگی و اجتماعی مطرح که جهت بررسی کارشناسانه و ارجاع به مبادی ذیربط جمع بندی شد.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha