پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واژگونی اتوبوس خبرنگاران

اتوبوس حامل خبرنگاران در یکی از پیچ‌ها واژگون و ۲۱ نفر از خبرنگاران دچار مصدومیت شدند و متاسفانه ۲ نفر از آنها «ریحانه یاسینی»، خبرنگار ایرنا و «مهشاد کریمی» خبرنگار ایسنا جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، خبرنگاران که به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه و با هماهنگی سازمان محیط زیست برای بازدید از سد کانی سیب و تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه به شهر ارومیه و شهرستان نقده سفر کرده بودند، در راه بازگشت به شهرستان نقده، دچار حادثه شدند.

در این سانحه، اتوبوس حامل خبرنگاران در یکی از پیچ‌ها واژگون و ۲۱ نفر از خبرنگاران دچار مصدومیت شدند و متاسفانه ۲ نفر از آنها «ریحانه یاسینی»، خبرنگار ایرنا و «مهشاد کریمی» خبرنگار ایسنا جان خود را از دست دادند. از این تعداد، ۲۰ نفر خبرنگار، چهار نفر عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه و ۲ نفر نیز راننده و کمک راننده بودند.

دکتر جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این رابطه اظهار کرد: حال بسیاری از مصدومان حادثه مناسب بوده و تنها چهار نفر به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه ۲ نفر از خبرنگاران جان خود را از دست داده اند.

وخامت حال ۴ نفر از مصدومان

منوچهر شاکر فرماندار نقده هم در این رابطه اظهار کرد: اتوبوس حامل خبرنگاران هنگام بازگشت از بازدید خط انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه دچار حادثه واژگونی شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه ۲ نفر از خبرنگاران که خانم بودند، در سرصحنه جان خون را ازدست داده و بقیه مصدومان حادثه برای مداوا به بیمارستان امام خمینی (ره) نقده اعزام شدند.

فرماندار نقده اضافه کرد: چهار نفر از مصدو مان به علت وخامت حال از طریق بالگرد و ۱۴ مصدوم دیگر با آمبولانس به ارومیه اعزام شدند.

استاندار آذربایجان غربی: اتوبوس قراضه نبود

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی با حضور در محل مداوای مصدومان اتوبوس خبرنگاران گفت: آنطور که گفته می‌شود اتوبوس قراضه نبوده و به دلیل مشکل فنی که به صورت طبیعی زیاد هم اتفاق می‌افتد این حادثه رخ داده است.

اسامی فوتی ها:

ریحانه یاسینی، خبرنگار ایرنا

مهشاد کریمی، خبرنگار ایسنا

 اسامی مصدومان:

 محمدمهدی گوهری، علی شریف زاده، صدرا محقق، آسیه اسحاق، کمال عثمان پور، ندا اکبری، زینب رحیمی، زهرا کشوری، سعید بیداد، رباب باباخان، آیسان زرفام، کیمیا عبدالله پور، سهیل فرجی، زهرا رفیعی، مرتضی محمدزاده، ابراهیم نژاد رفیعی، مرتضی محمدصادق، حسن ظهوری، محمدرحیم مقدس، فروغ فکری و علی حاجی مرادی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 4
    خبرنگارانی که میرفتند به امید رانت یا رشوه یا حداقل وام و سهمیه یا شاید هم فقط حقوق از شغلی که با پارتی و آشنا کسب کرده اند قلمی بزنند و از مدیران تعریف و تمجید کنند ولی در میانه راه به تیر غیب الهی حاصل از آه مردمی رنج کشیده گرفتار شدند و احتمالا به شهادت!!! نائل آمدند
    • خبرنگار NL ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      3 0
      سلام/واقعا متاسفم که چنین نظرموهومی دارید/واقعا برای خودم متدسفم که جامعه چنین طرز تفکری در مورد خبرنگاران دارد/خبرنگاران هنوز بعد 40 سال قانون نظام صنفی رو نتونستند در مجلس به تصویب برسونند و هر دولتی اومده نتونسته ازشون حمایت کنه/حرف های شما سراسر توهین به خبرنگاران بود.
  • ع IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    چقدر وقیح و بی ادب...
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 0
    چه راحت قضاوت می کنید . علم غیب دارید انگار . کمی به فکر دل داغدیدگان باشید . هر کسی در گور و خود می خوابد و پاسخگوی تک تک کارها و گفتار ها و علی الخصوص قضاوتهایش خواهد بود . این روز برای شما که خیلی راحت قضاوت کردید هم در پیش خواهد بود حتما و یقینا