جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: مصرف سرانه آب در کشور تقریباً دو برابر مصرف جهانی است؛ از این رو در مصرف آب و برق باید صرفه جویی شود تا در فصل گرم مشکلی پیش نیاید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: اگر هر جوانی در زمان ازدواج، معیاری غیر از زیبایی و ثروت دختر نداشته باشد و از دیانت و تقوا غفلت کند، در انتخاب خود پشیمان خواهد شد.

امام جمعه تبریز افزود: اگر انتخاب همسر بخاطر دیانت و تقوا باشد، خدا او را از ثروت و جمال نیز بهره مند می‌کند. دیانت و تقوا باعث می‌شود خانم نقش خود در همسری و تربیت فرزند را بخوبی ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اظهار داشت: در صورتی که نیاز عاطفی فرزند در خانواده از طرف پدر و مادر به ویژه توسط مادر جدی گرفته نشود، در دوره‌های بعدی زندگی با خسارات روحی و معنوی جبران ناپذیری روبه‌رو می‌شود.

امام جمعه تبریز افزود: در ۷ سال اول زندگی، فرزند ارتباط و انس بیشتری با مادر خود دارد و اگر نیازهای عاطفی او جدی گرفته نشود، کودک مبتلا به فقر عاطفی می‌شود و در آینده خسارات سنگین روانی و اجتماعی به او تحمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اثرات روانی شیر مادر در کودک خیلی مهم است، شیردهی در شکل گیری شخصیت فرزند اثر داشته و صفات اخلاقی مادر شیرده به کودک منتقل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در خصوص انتخابات ۲۸ خردادماه نیز گفت: رقابت‌های انتخاباتی اکنون باید به رفاقت تبدیل شود و نامزدهایی که رأی نیاوردند باید به نامزدهای منتخب کمک کنند تا تقوای انتخاباتی رعایت شود.

امام جمعه تبریز افزود: این خواست خدا بود که مردم در انتخابات دشمن را ناامید کردند و به همین دلیل توصیه میکنم که مردم هرشب در مساجد بعد از نماز مغرب و عشاء نماز شکر به جای آورند.

وی افزود: از عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات کمال تشکر را  دارم. از طرف مردم آذربایجان انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را به عنوان رئیس جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه تبریز گفت: اعضای منتخب شورای شهر تبریز که اکثراً نیروهای انقلابی هستند، بعد از تأیید انتخابات، کارهای مقدماتی خود را انجام دهند تا هنگام استقرار رسمی، برای عمران و آبادانی شهر مؤثر شوند.

وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و برق گفت: مصرف سرانه آب در کشور تقریباً دو برابر مصرف جهانی است؛ به همین دلیل در مصرف آب و برق باید صرفه جویی شود تا در فصل گرم مشکلی پیش نیاید.

امام جمعه تبریز به اهمیت صنعت و معدن در کشور اشاره کرد و افزود: امروز اقتصاد کشور را صنعتگران عزیز می‌توانند رونق دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اظهار داشت: حدود ۷ درصد ذخایر معدنی دنیا در کشور ایران بوده و این مساله حاکیست که کشور امکانات فراوانی در حوزه معادن غیرنفتی داشته و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری است.

امام جمعه تبریز گفت: باید با نهضت جلوگیری از خام فروشی، برای برنامه ریزی برای تولیدات معدنی قدم‌های مهمی برداریم.

وی به اهمیت مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: همجواری ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان، هجوم نرم و خاموش دشمنان و عواملی در ساختارهای فرهنگی و سیاسی باعث شده مواد مخدر در کشور شیوع یابد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم کشور از شیوع مواد مخدر و آسیب‌های آن نگرانند، افزود: جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان شناخته شده و مراکز بازپروری خدمات زیادی در مبارزه با مواد مخدر ارائه می‌دهد.

وی با تبریک روز قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی بنیانگذار تشکیلات قضائی در کشور است که دشمن او را از ما گرفت. قوه قضائیه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضائیه است، افزود: ساختارهای منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود.

وی ادامه داد: تداوم مبارزه جدی با مفسدین و اخلالگران اقتصادی از برنامه سال‌های اخیر قوه قضائیه بود که باید از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تشکر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: بعد از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی امید در دل مردم ایجاد شده بود و امیدواریم این روحیه ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است در حالی که قوه مجریه خط مقدم جلوگیری از فساد است، گفت: رئیس بعدی قوه قضائیه با اجرای سند تحول قضائی، مسیر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را ادامه خواهد داد.

وی به سالروز ترور رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: خواست خدا بود که در ۶ تیر، آیت الله خامنه ای از حادثه ترور سلامت ماندند تا این انقلاب به رهبری ایشان با همان صلابت امام (ره) هدایت شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha