جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی

امام جمعه جاجرم گفت: تبعیت از ولایت زمانی ارزشمند است که همراه با ایمان باشد، چرا که مهمترین ویژگی اهل ولایت تقواست و تقوا ریشه در ایمان به خداوند متعال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه شهرستان جاجرم در ادامه سلسله جلسات اخلاق و سلوک انقلابی که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) در جاجرم برگزار شد گفت: از مهم ترین مسائلی که طلبه انقلابی باید به آن پایبند باشد، تبعیت از ولایت، سبک زندگی نشأت گرفته از اولیا الهی و تبلیغ فرهنگ والای ولایتمداری در جامعه است.

وی ضمن بیان حدیثی از امام رضا(ع) که می فرمایند؛ أَنَا لاَ نَجِدُ فِرقَةً مِنَ الفِرَقِ وَ لاَ مِلَّةَ مِنَ المِلَلِ عَاشُوا وَ بَقُوا إِلاَّ بِقَیِّمٍ وَ رَئِیسٍ، لَمَّا لاَ بُدَّ لَهُم مِنهُ فِی أَمرِ الدِّینِ وَ الدُّنیَا...گفت: حیات امروز جامعه بشری برپایه ولایت استوار است و ملتی زنده است که اهل ولایت باشد و به همین دلیل از اول حیات دین مبین اسلام جامعه اسلامی بدون ولی و امام نبوده است.

امام جمعه جاجرم با اشاره به آیه: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ، گفت: تبعیت از ولایت زمانی ارزشمند است که همراه با ایمان باشد، چرا که مهمترین ویژگی اهل ولایت تقواست و تقوا ریشه در ایمان به خداوند متعال دارد.

وی افزود: امروز طلاب باید همچنان که خود در مسیر ولایت مداری و ولایت پذیری گام برمی دارند مردم را هم به این مسیر دعوت کنند و سبک زندگی شان را برپایه سبک زندگی ولایی بنا نهاد و در اقدامات و اتفاقات گوش به فرمان ولایت باشند و از ولایت تبعیت کنند چرا که مسیر سعادت دنیا و آخرت از مسیر ولایت میگذرد.

این استاد حوزه گفت: از صدر اسلام تا  امروز به دشمنان سعی در تخریب جایگاه ولایت دارند که این وظیفه ما را به عنوان مبلغان دین مبین اسلام سنگین تر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha