پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 استاد حسین انصاریان

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: جابر جعفی که از اصحاب کم نظیر امام باقر علیه السلام بود از ایشان خواست با ارزشترین گوهر علم خود را به او بیاموزند که امام فرمودند با ارزش ترین گوهر دریای علم من عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در محفل سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دین خدا به معنی ایمان و عمل با هم است، اظهار کرد: عمل بدون ایمان بی ارزش است زیرا علمی ارزش دارد که در ارتباط با پروردگار انجام گیرد.

وی با بیان اینکه کسی که خدا، معاد، نبوت و امامت را قبول ندارد عملش بی ارزش و بی پاداش است، گفت: کسی که در حد ظرفیت خودش پروردگار و اصول دین را قبول دارد ولی اهل عمل نیست ارزش ندارد مانند شیطان که هم خدا، هم انبیاء و هم معاد را باور داشت ولی چون عمل صالح نداشت اهل دوزخ شد.

استاد حوزه علمیه افزود: ما در روایات داریم که گول خودتان را نخورید یعنی تفکرات باطلی را برای خودتان ایجاد نکنید و به این تفکرات دلگرم باشید و اگر دلگرمی می خواهیم باید به حقایق قرآن و اهل بیت(ع) تکیه کنیم.

وی ادامه داد: جابر که از چهره‌های کم‌نظیر مکتب اهل‌بیت(ع) بود می گوید روزی خدمت امام باقر علیه السلام رسیدم و عرض کردم می توانم درخواستی از شما داشته باشم؟ امام فرمودند بله؛ گفت من ۱۶ سال است خدمتگزار شما هستم آیا مزد من را به من عطا می کنید؟ امام فرمودند بله ولی پاداشت را خودت تعیین کن؛ جابر گفت پیامبر(ص) به شما لقب باقرالعلوم داده یعنی تمام علوم نزد شما است و من از شما می‌خواهم که از دریاهای دانش‌تان با ارزشترین گوهر را به من بدهید؛ امام فرمودند با ارزشترین گوهر دریای علم من این است که عمل کن.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه کسی که خدا را دارد همه دنیا و آخرت را دارد ولی کسی که خدا را ندارد هیچ ندارد، افزود: دنیا و لذت از دنیا را کسانی دارند که اهل عبادت خدا و عمل صالح هستند و کسانی که خدا را ندارند به هیچ عنوان لذتی که یک انسان اهل نَفَس دارد را درک نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 0
    ⭐خیلی حدیث زیبایی بود.واین حدیث راقبلا هم از حضرت استاد حفظه الله شنیده بودم،که(باارزش ترین گوهر دریای علم من امام باقر ع این است که به انچه که میدانی علم کنی)،نقل بمضمون. *واین چیزی است که همیشه جزو مهمترین توصیه های مرحوم ایت الله بهجت هم بوده است.ونیز میفرمود(مَنْ عَمِلَ بِمَا یَعْلَمُ عَلَّمَهُ اللَّهُ مَا لَمْ یَعْلَمْ:هر کس به آنچه می‌داند عمل کند، خدا به او آنچه را نمی داند می‌آموزد.(بحار جلد۷۵)).
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    و ایمان ومحبت قران واهل بیت ع ،باارزش ترین گوهر مردم ایران زمین است.
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    ای اهل عقل،این سه را بپایید:ایمان، تقوا ، عمل صالح. والسلام