یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار فرمانده و اعضای شورای فرماندهی تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این‌که بازنگری در قوانین باید یکی از اولویت‌های اصلی رئیس جدید قوه قضائیه باشد، گفت: فساد ستیزی نقطه قوت مدیریت فعلی قوه قضائیه است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش اظهار داشت: دشمنان نظام و منافقان در همان اوایل انقلاب نتوانستند رشد و شکوفایی انقلاب را تحمل کنند به همین علت اقدام به ترورهای کور و ناجوانمردانه کردند که در این میان مردان بزرگی همچون شهید بهشتی را به شهادت رساندند.

وی با بیان این‌که امروز به نام روز قوه قضائیه نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: این قوه یکی از مهم‌ترین قوای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در واقع پناهگاه و ملجأ برای مردم به‌حساب می‌آید.

آیت‌الله حسینی بوشهری بازنگری و اصلاح برخی از قوانین این قوه را مهم برشمرد و ابراز داشت: باتوجه‌به حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در مسند قوه مجریه به نظرم هرکسی که در آینده زمام امور قوه قضائیه را می‌خواهد به دست بگیرد اولین کار بازنگری در این قوانین است تا بتوان با دقت و سرعت بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از معضلاتی که افراد معمولاً دست‌به‌گریبان در خصوص دادگاه‌ها هستند اطاله دادرسی‌هاست یعنی گاهی اوقات یک پرونده چند سال به طول می‌انجامد که با اصلاح قوانین این موضوع نیز برطرف شود.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه به عملکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در این مسند اشاره کرد و گفت: وی اصلاحات را از قوه قضائیه شروع کرد و این مسئله را سرلوحه خود قرارداد باید این اصلاحات ادامه پیدا کند و هرکسی که در آینده رئیس قوه قضائیه می‌شود این روند را ادامه دهد.

وی فساد ستیزی را نقطه قوت مدیریت فعلی قوه قضائیه برشمرد و تأکید کرد: در برخورد با مفاسد مسیری که در این دوره شروع شده باید با قدرت ادامه پیدا کند و نباید کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد چراکه مبارزه با فساد موجب خشنودی و امیدواری مردم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha