شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امضای تفاهم نامه مرکز خدمات و وزارت راه و شهرسازی

حوزه/ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و وزارت راه و شهرسازی با هدف بهره‌مندی طلاب و روحانیون از طرح اقدام ملی مسکن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و وزارت راه و شهرسازی با هدف بهره‌مندی طلاب و روحانیون از طرح اقدام ملی مسکن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این جلسه بیان کرد: علی‌رغم مشکلات بسیار و عدم حمایت سازمان‌های مربوطه، وزارت راه و شهرسازی در یک سال و نیم گذشته طرح اقدام ملی مسکن را آغاز کرده است و تا به حال برای بیش از ۸۰۰ هزار واحد برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه لازم است طلاب هم مانند سایر اقشار از این طرح بهره‌مند شوند، گفت: اگر در هر پروژه‌ای که در این طرح ساخته می‌شود تعدادی از طلاب نیز ساکن شوند تأثیر مهمی در ارتقای فرهنگی مجتمع مسکونی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با تشکر از توجه وزیر راه و شهرسازی به بحث مسکن طلاب، با بیان این نکته که در حال حاضر ۷۰ درصد طلاب غیر شاغل در سازمان ها فاقد مسکن می باشند، درخواست کرد، طلاب هم مانند سایر اقشار از این طرح بهره‌مند شوند.

وی همچنین از توجه وزیر راه و شهرسازی به بعد فرهنگی مجتمع‌های در حال ساخت قدردانی کرد.

گفتنی است، در این جلسه معاونان وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مشاور رئیس مرکز در امور مسکن نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • US ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    حالا که قرار است به جای ساخت مجتمع های مسکونی هزار واحد طلاب ، طلاب خودشان بروند و در مسکن های اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند و ماهیانه شاید نزدیک ده میلیون تومان قسط آن را بدهند چونکه مرکز خدمات حوزه معتقد است که نباید محل سکونت طلاب از محل سکونت مردم جدا باشد، پس خوب است سانس استخر اساتید و مدیران حوزه هم دیگر از سانس استخر طلاب حوزه جدا نباشد زیرا با این وصف دلیلی وجود ندارد که سانس استخر اساتید و مدیران حوزه را جدا از سانس استخر طلاب حوزه در نظر بگیرند یا بخشی از مالکیت هتل های مشهد را خریداری کنند تا طلاب در تعدادی از سوئیت های این هتل های عادی برای زیارت ساکن شوند و هتل طلاب از هتل مردم عادی جدا نباشد و مثل اکنون نباشد که به اسم طلاب هتل ولایت در مشهد هتل اختصاصی طلاب ساخته شده باشد با خریداری بخشی از مالکیت هتل ها دیگر نیازی نیست مدیران محترم حوزه که برای شرکت در جلسات اداری کشور و سخنرانی های اداری کشوری سالیانه چندین بار به مشهد می روند به اسم طلاب در هتل ولایت مرکز خدمات حوزه ساکن شوند.بلکه در همان هتل های مردم عادی ساکن می شوند اصولاً حالا که ساکن شدن در میان خانه های مردم عادی این قدر خوب و عالی است مناسب بود مدیران محترم حوزه ، منازل مسکونی خود را در میان قشرهای عادی مردم قرار می دادند و از مناطق محل سکونت فعلی خود خارج می شدند سپس برای قطع دریافت زمین رایگان و ارزان از دولت برای ساخت مجتمع های هزار واحدی طلاب تصمیم گیری می کردند. نقل است مرحوم علامه حلی قبل از اینکه فتوا به عدم نجاست آب متنجس چاه بدهند دستور دادند چاه منزل خودشان را پر کنند. به نظرم قبل از اینکه مدیران حوزه تصمیم می گرفتند دیگر زمین رایگان و ارزان از دولت نگیرند که سبب شد ساخت مجتمع های هزار واحد طلاب متوقف شود منازل خودشان را از محل های فعلی به محل سکونت اقشار عادی مردم منتقل می کردند