جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم بزرگداشت شهدای حقوق بشر در حوزه آخوند همدان

حوزه/ امام جمعه ملایر با بیان اینکه دشمن به دنبال القای این تفکر است که تنها با مسئولان جمهوری اسلامی مشکل دارد، نه با مردم، گفت: در جواب این شبهه باید گفت در زمان پهلوی که کاپیتولاسیون تصویب شد، و در آن به دنبال ذلت و خواری ملت ایران بودید، نامی از جمهوری اسلامی نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد باقر برقراری، عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای حقوق بشر در حسینیه مدرسه علمیه آیت الله آخوند همدانی، با اشاره به اینکه در طول تاریخ چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، ظلم آمریکا به ایران مشهود است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی در کنار حفظ ارزش‌ها، خدمت به مردم و زمینه سازی برای ظهور، یکی از رسالت‌های عظیمش این است که دست ظالمان را از این کشور دور و نقشه کثیف آن‌ها را برای مردم بر ملا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حاکمان آمریکا برای دستیابی به اهداف خود از هیچ جنایتی واهمه ندارند، گفت: زمانی که حاکمان آمریکا، در حدود ۲۰۰ سال قبل وارد آمریکا می‌شوند، برای رسیدن به قدرت به جان مردم ساکنین اصلی آمریکا که سرخپوستان بودند می‌افتند و قتل عام فجیع و همه جانبه را علیه آنها رقم می‌زنند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه این حکومت حتی به مردم خودش نیز رحم نمی‌کند، مطرح کرد: نوع نگاه و فلسفه حاکمان آمریکا به بشریت و حقوق بشر در این است که آن را تنها برای کسانی که ساکن آمریکا هستند و سفید پوست می‌باشند، قبول دارند و برای دیگران هیچ حقی را قائل نیستند.  

وی افزود: امروز در حالی ۴۰ درصد افراد زندانی در زندان‌های آمریکا را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند که تنها ۱۲ درصد از جمعیت کل آمریکا متعلق به این افراد است و لذا باید بگوییم این معنای حقوق بشری است که آمریکا از آن دم می‌زند.

حکومت آمریکا حتی به مردم خودش رحم نمی‌کند

حجت الاسلام برقراری با اشاره به اینکه کوچکترین ظن به سیاه پوستان، مجوزی برای قلع و قمع آن‌ها است، اظهار داشت: حمله به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بیش از ۹۰ کشور دنیا توسط آمریکا تنها گوشه‌ای از جنایت این کشور در طول ۲۰۰ ساله گذشته است.

وی تصریح کرد: سفارت خانه آمریکا در هر کشوری، به محلی برای پای مال کردن حقوق آن کشور، ظلم و جور نسبت به مردم آن منطقه و جاسوس خانه‌ای فعال تبدیل شده است.

امام جمعه ملایر در ادامه به تشریح برخی از جنایات حاکمان آمریکایی در دوران پهلوی و در دوران پس از انقلاب پرداخت و گفت: تلاش برای استقرار و تثبیت حکومت منحوس پهلوی، تاسیس سازمان ساواک که عصاره تجارب موساد و سیا بود، مشارکت و حمایت از آدم کشی‌های خیابانی گوشه‌ای خیانت‌های آمریکا قبل از انقلاب در ایران است.
 
وی خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب نیز، حمایت از منافقین در کشتار مردم بی دفاع و دخالت در ترور شخصیت‌ها، به شهادت رساندن ۱۷ هزار نفر از مردم کشور، حمایت از گروهک‌های تجزیه طلب، حمایت کامل از رژیم بعثی عراق و کمک به آن در جنگ هشت ساله، انجام انواع نفوذ سیاسی، امنیتی و اقتصادی از طریق لانه جاسوسی و سفارت خانه‌ها در کشورهای همسایه و سانسور حق این ملت، از جنایات حاکمان آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی است.  

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه دشمن به دنبال القا این تفکر است که تنها با مسئولان جمهوری اسلامی مشکل دارد، نه با مردم، گفت: در جواب این شبهه باید گفت در زمان پهلوی که کاپیتولاسیون تصویب شد، و در آن به دنبال ذلت و خواری ملت ایران بودید، نامی از جمهوری اسلامی نبود.

وی یادآور شد: آمریکا با استفاده از تجربیات موساد و سیا در دوره پهلوی ساواک را در ایران تأسیس کرد، به نحوی که اگر ذره‌ای انتقاد بیان می‌شد،  نه اقدام عملی، کوبنده‌ترین برخوردها از جانب ساواک نسبت به مردم اجرا می‌شد و لذا اینها نمونه‌هایی از خوی آمریکا نسبت به دیگر کشورها از جمله ایران است.  

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه این ملت خودشان علیه آمریکا برخاستند و نظامی مردمی و قدرتمند را به وجود آوردند، یادآور شد: مردم ایران اسلامی در مقابل دشمنان با تمام توان ایستادند و در میدان‌ها و صحنه‌های مختلف از دفاع مقدس تا نبرد با داعش و القاعده و طالبان آنها را شکست دادند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha