چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تفاهم نامه

حوزه/ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان به مدیریت «مهدی بیکی» و مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان به مدیریت «سیده نفیسه حسینی واعظ» تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، تفاهم نامه همکاری میان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان منعقد شد.

آقای بیکی، رئیس کانون‌های مساجد استان در ابتدای نشست با مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، با اظهار امیدواری از همکاری دو نهاد، و اینکه حوزه‌های علمیه خواهران بهترین پشتوانه علمی برای فعالیت خواهران در مسجد است، بیان کرد: کانون‌های مساجد نیازمند پشتوانه علمی و فکری همچون حوزه علمیه خواهران و طلاب علوم دینی است تا با ارتباط با جامعه و به ویژه بانوان، منشا خیرات و برکات باشند.

همچنین، خانم حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: از صدر اسلام، تدریس علوم دینی در مساجد شکل گرفته است و علما کلاس‌های درس را در این مکان مقدس برگزار می‌کردند، حتی انقلاب هم به دلیل حضور روحانیون، از مساجد آغاز شد.

وی حضور بانوان در مساجد را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بخشی از مشکلات خانواده به خاطر دوری از مساجد است زیرا بانوانی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند و با آموزه‌های اسلامی بیشتر آشنا می‌شوند، مشکلات کمتری در خانواده دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی به‌منظور حضور جوانان در مساجد، افزود: اگر بانوان در مساجد به‌صورت مستقل مسئولیت‌ها را به عهده گیرند، فعالیت کانون مساجد در بخش بانوان چشمگیرتر خواهد شد و حضور طلاب و مبلغان حوزوی در مساجد و اماکن مذهبی بسیاری از آسیب‌ها و اطلاعات اشتباه دینی مرتفع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه در راستای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و نقش آفرینی ماندگار مساجد و حوزه های علمیه در تعالی فرهنگ و تربیت نسل تمدن ساز و طراز انقلاب اسلامی در چارچوب یک تشکیلات جوان، مومن و انقلابی در ۵ ماده تنظیم و امضا شده است.

ارائه فعالیت ها، تولیدات و خدمات فرهنگی هنری و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی از موضوعات همکاری این تفاهم نامه است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha