شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اقای شفیعی شاد قزوین

حوزه/ دبیر ستاد برگزاری نماز جمعه قزوین گفت: إن شاءالله به زودی آیین تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله باریک بین، در گرامیداشت سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، علی شفیعی شاد، امروز در نشست خبری اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات شبستان مسجدالنبی(ص) برگزار شد گفت: باید فرهنگ حضور در نماز جمعه در جامعه تبیین و مردم با فلسفه و برکات نماز جمعه بیشتر آشنا شوند.

شفیعی شاد خاطرنشان کرد: امام راحل با احیای نماز جمعه زمینه بیعت هفتگی مردم با انقلاب و آرمان‌های انقلاب را فراهم کردند.

دبیر ستاد برگزاری نماز جمعه قزوین با گرامی‌داشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در استان قزوین، از نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی یاد کرد و اظهار داشت: نماز جمعه مظهر وحدت، اتحاد و همدلی مسلمین در برابر دشمنانی است که در برابر حق صف کشیدند.

وی ادامه داد: نماز جمعه یکی از نهادهای تاثیرگذار در بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، تقویت اعتقادات و روحیه مردمی و نهادینه کردن سیاست‌های نظام و به ویژه تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی اظهارکرد: رسانه‌های استان قزوین با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند می‌توانند برای جذب حداکثری و خلق مخاطب و اطلاع رسانی برای ارتقای جایگاه نماز جمعه کمک مؤثر باشند.

دبیر ستاد نماز جمعه استان قزوین تصریح کرد: در مدت ۴۰ سال گذشته زحمات زیادی کشیده شده و در قزوین نیز پس از انتصاب مرحوم آیت الله باریک بین در هشتم تیرماه سال ۶۰ به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ۱۲ تیرماه همان سال اولین نماز جمعه اقامه شد.

شفیعی شاد بیان کرد: در برپایی نماز جمعه افراد زیادی در بخش های حفاظت، انتظامی و امور فرهنگی تلاش می کنند و این اقدامات موجب مشارکت خوب گروه های مختلف در نماز جمعه شده است.

وی ادامه داد: رونمایی از طرح مرمت و بهسازی جلوخان مسجدالنبی، رونمایی از تمبر نماز جمعه و ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، رونمایی  از مستند مرحوم آیت الله باریک بین و رونمایی از ماکت و کتاب تاریخ شفاهی نماز جمعه قزوین، کتاب «سلوکی در پرواز» خاطرات زندگی آیت الله باریک بین از دیگر برنامه های ستاد است.

شفیعی شاد تصریح کرد: برنامه قلب شهر گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین و تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله شیخ هادی باریک بین روز چهارشنبه، شانزدهم تیر در سالن اجتماعات مسجدالنبی(ص) با سخنرانی آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران از ساعت ۱۸  برگزار خواهد شد.

چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین برگزار می شود

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha