جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه/ قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در دیدار با فرمانده سپاه عاشورا بر لزوم همکاری بسیج و ستاد احیا در زمینه احیای فریضتین تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، صادق منش، قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در دیدار با فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی، ضمن بیان اولویت‌های ستاد و توجه ویژه به فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر لزوم حمایت قانونی و قضایی ستاد از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره و پیرامون اقدامات بستر ساز این حمایت گفت: در ساختار پیشنهادی ستاد کشوری، تشکیل اداره کل مستقلی با عنوان اداره کل حقوقی و امور مجلس به منظور توسعه حمایت‌های حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و پیشگیری از سوء استفاده از این عناوین برای پیشبرد مقاصد شخصی و تشخیص آمر به معروف و ناهی از منکر واقعی از این اشخاص مد نظر قرار گرفته است.

وی همچنین گقت: یکی از مأموریت‌های این اداره کل، از بین بردن واهمه و نگرانی مردم و گروه های عامل به دو فریضه اجتماعی از پیامدها و مخاطرات انجام این دو فریضه است.

صادق منش، تأکید کرد: حمایت‌های ستاد از هر آمر به معروف و ناهی از منکر، علاوه بر حمایت قضایی و بر عهده گرفتن وکالت اشخاصی که در مقام انجام این دو فریضه مورد تعرض و توهین واقع شده‌اند، شامل ارایه مشاوره‌های حقوقی پیشگیرانه نیز می‌شود.

قائم مقام دبیر ستاد کشور همچنین بر لزوم همکاری بسیج و ستاد احیا در زمینه احیای فریضتین اشاره کرده و بر نقش مهم و تأثیرگذار نهاد مقدس بسیج که در قانون نیز در تمامی سطوح برای احیای فریضتین وظایفی بر عهده‌اش قرار داده شده است، تأکید نمود.

وی افزود: کار رسانه‌ای به عنوان امری مهم باید در اولویت قرار گیرد تا آحاد جامعه نسبت به ظرفیت‌های قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آگاهی لازم را داشته باشند، تا درپی آن، ضمن معرفی امر به معروف و نهی از منکر به مردم به معنای فراگیر آن در همه حوزه‌ها، موجبات دلگرمی علاقه‌مندان به جامعه و احیای فرهنگ فریضتین را فراهم آورد و از ترویج منکرات در بخش‌های مختلف جامعه جلوگیری نماید.

دکتر صادق منش همچنین از راهنمایی‌های فرمانده سپاه عاشورا در جهت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در استان و حمایت‌های ایشان از ستاد احیا تقدیر و تشکر نمود.

آمادگی سپاه و بسیج برای همکاری مشترک با ستاد احیای امر به معروف

همچنین سردار خرّم، در این دیدار ضمن استقبال از اقدامات تحولی ستاد، از آمادگی سپاه و بسیج استان برای همکاری مشترک و سازنده با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

فرمانده سپاه عاشورا امر به معروف را مقدم بر نهی از منکر بر شمرد و افزود: تکیه بر این رویکرد، نتایج مبارکی به همراه خواهد داشت؛ چرا که امر به معروف ضمن ترویج معروفات در جامعه، خود به خود منجر به نهی از منکر شده و باعث تخفیف منکرات در جامعه می‌گردد.

وی همچنین از لزوم برخورد قاطع با مدیرانی که آگاهانه و تعمداً دست به اقدامات غیرقانونی میزنند سخن گفته و این موضوع را مصداق بارز نهی از منکر دانست.

فرمانده سپاه عاشورا ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در راستای احیای فریضتین در ستاد احیا، بر لزوم تقویت اقدامات این ستاد و نیز حمایت‌های همه جانبه سپاه از ترویج فریضیتن در جامعه تأکید نمود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha