شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
«آتشی که گلستان شد» اثر طلبه الزهرا (س) بندرعباس چاپ و منتشر شد

حوزه/ پژوهشگر مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس گفت: طلاب پیرامون سبک زندگی شهدا و تبیین آن برای نسل جوان تحقیق و پژوهش کنند.

خانم سارا کرمی، مولف کتاب «آتشی که گلستان شد»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان بیان کرد: کتاب آتشی که گلستان شد به بررسی سبک زندگی شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد پرداخته است، که به شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سمت کلمه به چاپ رسید. 

وی افزود: این کتاب در دو فصل به سبک زندگی شهید تختی نژاد پرداخته شده که در فصل اول پیرامون پایبندی شهید به فروعات و احکام اسلامی و در فصل دوم جلوه های اخلاقی فردی و اجتماعی شهید بررسی شده است.

خانم کرمی هدف از نگارش این کتاب را پاسخ به فرمان مقام معظم رهبری جهت آشنایی مردم با سیره شهدا و شناساندن روش و منش آنان به نسل حاضر دانست.

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و آشنایی قشر جوان با سبک زندگی شهدای مدافع حرم که جوانانی از همین نسل بودند، بسیار ضروری است.

مولف کتاب آتشی که گلستان شد، به طلاب توصیه کرد: طلاب با توکل به خدا و استعانت از صاحب الزمان(عج) به نگارش آثار پژوهشی بپردازند و از موانع احتمالی در مسیر کار نهراسند، زیرا بسیاری از مشکلات پیش رو با عنایات شهدا تسهیل خواهد شد.

خانم کرمی اظهار داشت: تالیف کتاب از طریق مصاحبه با خانواده شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد، با استفاده از کتاب های خلیل آسا و شبی که t۲ معراج شد، انجام و سپس با آیات و روایات تطبیق داده شد. 

وی با اشاره به توانمندی علمی و ظرفیت بالای طلاب حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: بدون تردید حوزه های علمیه از ظرفیت‌های بالایی در عرصه های گوناگون برخوردارند و تدوین این آثار فاخر، مصداقی از توانمندی علمی خواهران طلبه در حوزه نگارش و نویسندگی است. 

پژوهشگر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس ضمن تقدیر و تشکر از همراهی خانواده شهید مدافع حرم، خلیل تختی نژاد از استاد راهنما، خانم آسیه گلستانی که بنده را در نگارش این اثر گرانقدر همراهی و راهنمایی نمودند و همچنین خانم ژاله سالاری معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بندرعباس و خانم سمیه احمدی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان که دلسوزانه و مجدّانه پیگیر چاپ کتب شهدای استان بودند، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است علاقه‌مندان می توانند برای خرید و مطالعه این کتاب به پاتوق کتاب مراجعه و یا کتاب را به صورت اینترنتی خریداری نمایند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha