جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رونمایی از کتاب ایت الله باریک بین

حوزه / «کتاب سلوکی در پروا» که گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله هادی باریک‌بین دارد در اختتامیه  چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه شهر قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، علیرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری استان قزوین، در مراسم اختتامیه چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین که  در سالن اجتماعات مسجدالنبی(ص) برگزارشد گفت: کتاب «سلوکی در پروا» با گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله هادی باریک‌بین، به زمینه و زمانه او، ویژگی‌های شخصیتی و اهم رویدادهای زندگی‌اش می‌پردازد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین خاطرنشان کرد: در این کتاب مواضع، اقدامات و تأثیرگذاری این عالم مجاهد بر دوران مبارزه با رژیم شاهنشاهی بازشناسی و در نگارش و تنظیم این اثر تلاش شده افزون بر منبع تاریخ‌شفاهی یعنی خاطرات شفاهی شاهدان و مطلعان، از کلیه اسناد و مدارک در دسترس با موضوع آیت‌الله باریک‌بین همچون اسناد ساواک استفاده شود.

وی ادامه داد: یافته‌های مندرج در متن براساس وقایع و داده‌های گردآوری‌شده به قبل و پس از انقلاب تقسیم‌شده‌اند؛ در سازمان‌دهی فصول این کتاب که در سه فصل تنظیم‌شده، مطالب مربوط به مسائل و حوادث پیش از انقلاب اسلامی در فصل دوم آمده و اقدامات و وقایع پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فصل سوم تدوین و نگاشته شده است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین بیان کرد: آیت الله باریک با تلمذ در نزد بزرگانی چون آیت الله حائری شیرازی و آیت الله زنجانی توانست در دوران مبارزه با رژیم گذشته نقش مهمی داشته باشد و پس از انقلاب هم پرچم دار نهضت در این خطه شد.

وی اظهار کرد: آیت الله باریک بین از خانواده اصیلی بود که با تحمل سختی های فراوان در دوران گذشته با شجاعت در مقابل رژیم ایستاد و از ولایت و امامت دفاع کرد و پس از انقلاب هم با حضور در جبهه های جنگ مشروعیت نظام در برابر تهاجم دشمنان استکباری و مظلومیت مردم دین مدار و آزاده را فریاد کرد.

یادآوری می شود کتاب سلوکی در پروا به نویسندگی مسعود آتشگران در واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین در قطع رقعی با شمارگان ۱۲۵۰ در ۳۶۴ صفحه در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است

همچنین در این مراسم از تمبر نماز جمعه قزوین و کتاب قرارگاه ایمان در رابطه با تاریخ شفاهی نماز جمعه استان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «سلوکی در پروا»

رونمایی از کتاب «سلوکی در پروا»

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha