دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست مسئولین حوزه علمیه کرمان با مسئول آموزش های غیرحضوری مرکز آموزش های کاربردی حوزه

حوزه/ مسئول آموزش های غیرحضوری مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه گفت: از ویژگی های سامانه آموزشی مهارت خانه طلاب می توان به بارگذاری محتوا اعم از فیلم، صوت و متون درسی در قالب های pdf و پاورپوینت اشاره کرد که طلبه با توجه به نیازش می تواند یک یا چند نوع از آن ها را انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست مسئول واحد آموزش های غیرحضوری مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه با مدیریت، معاونین و مسئول آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه کرمان برگزار شد.


حجت‌الاسلام عباس سلمه ای مدیر حوزه علمیه استان کرمان در این نشست که با هدف معرفی مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی و سیاستهای این مرکز در بخش آموزش های حضوری و غیرحضوری برگزار شد به اهمیت برگزاری دوره های کاربردی و مهارتی در کنار دروس حوزوی برای طلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و آیت الله اعرافی بر مهارتی شدن طلاب باید برنامه های مهارت افزایی طلاب با جدیت پیگیری شوند.
مرتضی رضائی مسئول آموزش های غیرحضوری مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه سپس با بیان اینکه سیاست ها و مأموریت های مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری و مطالبات آیت الله اعرافی از این مرکز شکل گرفته است گفت: در همین راستا این مرکز یک شورای سیاستگذاری دارد که ریاست آن برعهده آیت الله اعرافی است.


رضایی در ادامه به معرفی واحد آموزش های غیرحضوری مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه و سامانه مهارت خانه طلاب پرداخت و گفت: از ویژگی های این سامانه آموزشی می توان به بارگذاری محتوا اعم از فیلم، صوت و متون درسی در قالب های pdf و پاورپوینت اشاره کرد که طلبه با توجه به نیازش می تواند یک یا چند نوع از آن ها را انتخاب کند.


وی گفت:  ثبت نام و ورود طلاب به سامانه مهارت خانه طلاب از طریق سامانه احراز هویت پیشخوان حوزه است؛ پس برای طلاب عزیز عضو پیشخوان دیگر نیازی به ثبت نام جدید نبوده و با همان نام کاربری و کلمه عبور پیشخوان می توانند وارد سامانه مهارت خانه طلاب شوند و از دوره ها در جهت مهارت افزایی بهره ببرند.

مسئول آموزش های غیرحضوری مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه بیان داشت: از دیگر ویژگی های این سامانه مرحله ای و شرطی بودن دروس است؛ به این شکل که دوره به درس های ۱۰ الی ۱۵دقیقه ای تقسیم و بین هر درس یک امتحان چند سؤالی از همان درس طراحی می شود؛ کاربر باید حتما درس اول را به طور کامل مشاهده نماید تا آزمون آن درس برایش باز شود و شرط باز شدن جلسه دوم قبولی در آزمون جلسه اول است.


رضایی تصریح کرد: این ترتیب برای مابقی دروس و آزمونها نیز وجود دارد و در انتها آزمون پایانی است که با توجه به قبولی در آن، کارنامه و گواهی نامه برای کاربر صادر می شود.

وی با تأکید بر اینکه تنوع در انواع آزمونها و همچنین تولید انواع بانک سوال برای آزمون از دیگر امکانات سامانه مهارت خانه طلاب می باشد خاطرنشان کرد: میتوان با توجه به سیاست بخش درخواست کننده دوره این امکانات را تغییر داد.

رضایی در پایان از سامانه صدور و استعلام گواهی در مهارت خانه طلاب خبر داد و گفت: از دیگر امکانات مهارت خانه طلاب که به زودی رونمایی می شود سامانه صدور و استعلام گواهی است که طلبه بعد از شرکت در دوره و کسب نمره قبولی می تواند همان لحظه گواهی پایان دوره را دریافت نماید.
مسئول آموزش های غیرحضوری مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه تصریح کرد: گواهی های صادر شده قابل استعلام گیری از طریق کد QR درج شده بر روی آن ها و یا با مراجعه به سامانه مهارت خانه طلاب می باشند.

حجت الاسلام عرب زاده معاون آموزش حوزه علمیه استان کرمان در ادامه طرح مهارت افزایی اساتید مهارتی کرمان و کشور در سامانه مهارت خانه طلاب را پیشنهاد داد که با استقبال اعضای جلسه روبرو گردید.

حجت الاسلام شهدادی مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی کرمان ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره های مهارتی درخواست داشت: با توجه به هماهنگی های انجام شده برنامه ای مشخص به صورت سالانه، ماهانه، فصلی و مناسبتی تبیین و برای طلاب استان کرمان و شهرستان های آن در سامانه مهارت خانه طلاب به صورت روتین و متداول برگزار گردد.

در این جلسه  هر یک از معاونین به ارائه دیدگاه و نظرات خود با توجه به فعالیتی که دارند پرداختند و انتظارات خود از مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی به ویژه واحد غیرحضوری را بیان کردند
مسئولین حوزه علمیه استان کرمان با توجه به ظرفیت سامانه مهارت خانه طلاب اعلام آمادگی کردند که هر یک از معاونت های این حوزه دوره های خود را در بستر مهارت خانه طلاب برگزار نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha