پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر سید محمدحسین چاوشیان

حوزه/ قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث گفت: نهاد خانواده به‌عنوان اولین و اصلی‌ترین نهاد اجتماعی همواره مورد تأکید ائمه و اهل‌بیت (ع) بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهادی مسعودی قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث با دکتر سید محمدحسین چاوشیان رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهادی مسعودی قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اهمیت نهاد خانواده در رشد و تعالی جامعه اظهار داشت: نهاد خانواده به‌عنوان اولین و اصلی‌ترین نهاد اجتماعی همواره مورد تأکید ائمه و اهل‌بیت (ع) بوده است.

وی به راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی در زمینه خانواده اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه قرآن و حدیث آمادگی دارد در این زمینه قدم‌های اولیه را بردارد و بعد از تأیید نهایی وزارت علوم این مهم را عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی عملکرد مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم را در این زمینه مهم و ارزشمند شمرد و گفت: راه‌اندازی کارگروه مشترک هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی در حوزه خانواده با همکاری مؤسسه خاتم و دانشگاه قرآن و حدیث یکی از موضوعات همکاری است که می‌تواند در آینده ثمرات و برکات فراوانی به همراه داشته باشد.

دکتر سید محمدحسین چاوشیان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دوساله مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم تأکید کرد: حوزه خانواده در کشور مورد غفلت واقع شده است و باید کم‌کاری‌های گذشته در این زمینه جبران شود.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خودشان بر روی نهاد خانواده تأکید دارند و در همین زمینه سال ۹۵ سیاست‌های کلی را ابلاغ کردند که تاکنون به نحو خوبی عملیاتی نشده است.

چاوشیان راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با خانواده را مهم برشمرد و گفت: این اولین گام در مسیر اعتلای خانواده و توجه به این نهاد مقدس می‌باشد که می‌تواند شروع خوب برای یک کار جهادی و عملیاتی در سال‌های پیش رو باشد.

گفتنی است: در این جلسه، حجت الاسلام‌  پسندیده و آقای بیات از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث نیز حضور داشتند که بر ضرورت حمایت از طرح‌های خانواده محور در جامعه تأکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha