سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

حوزه/ مدیر موسسه جوانان رضوی از اجرای آیین چهارپایه خوانی برای جوان ترین امام در شب و روز شهادت جواد الائمه همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان روح‌الله توکلی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: آیین ملی چهارپایه خوانی در رثای شهادت جوادالائمه در شب و روز شهادت ابن‌الرضا(ع) با حضور خادمیاران رضوی، ذاکران اهل بیت (ع) و هیات‌های مذهبی افزون بر سراسر کشور در محله‌های مختلف با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستاهای کاشان، آران و بیدگل و نطنز برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این آیین با تعداد نفرات محدود، رعایت فاصله اجتماعی و الزام به استفاده از ماسک در فضای باز مسجد، حسینیه و مرکزهای فرهنگی محله اظهار داشت: هیات‌های مذهبی و خادمیاران می‌توانند با ارسال عدد ۹ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۸۸۸ اجرای آیین خود را ثبت و در قرعه کشی ۸۸ بسته متبرک آستان قدس رضوی شرکت کنند.  

مسؤول شبکه جوانان رضوی در منطقه کاشان، با یادآوری برگزاری این آیین به همت موسسه خادمین امام رضا(ع) در شام شهادت امام جواد(ع)، خاطر نشان کرد: اعضای این موسسه که با شعار «خادم فرهنگی امام رضا(ع)» در دارالمومنین کاشان فعالیت می‌کنند معتقد هستند خدمت رضوی منحصر به محدوده جغرافیایی آستان قدس رضوی نیست، بلکه با ترویج فرهنگ رضوی، احیای امر اهل بیت(ع) و نهادینه‌سازی آن در سبک زندگی می‌توان در هر مکان و زمان خادم الرضا(ع) بود.

توکلی، با تأکید بر استمرار فعالیت‌های مذهبی، اجتماعی، جهادی و فرهنگی موسسه خادمین امام رضا(ع) در کاشان به عنوان یکی از تشکل‌های مردمی شبکه جوانان رضوی در سطح کشور، اضافه کرد: این موسسه با حضور افتخاری جوانان و نوجوانان علاقه‌مند و عاشق فرهنگ علوی و رضوی افزون بر ایام دهه کرامت (تولد امام رضا علیه السلام تا میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها) شام شهادت ثامن‌الحجج نیز آیین شمع‌گردانی را در کاشان برگزار می‌کند.

وی برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو به مدت ۱۰ شب در قالب جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی را یادآور شد و گفت: ۲ سال است این برنامه ملی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن برگزار نمی‌شود.

موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان با شعار «ما بر این باوریم که خادم امام رضا(ع) فقط در مشهد نیست» از سال ۸۳ تا کنون با ویژه برنامه‌های متنوع و محتوایی فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی رضوی فعالیت دارد.

انتهای پیام./ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha