جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد علیمرادی

حوزه/ معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قم گفت: سازمان بهزیستی وام اشتغال پنجاه میلیون تومانی به بهبود یافتگان از دام اعتیاد اعطا می کند.

 محمد علیمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل موجود و ابلاغی به اداره کل‌های بهزیستی  افراد معتاد که اقدام به ترک کرده اند یک سال پس از بهبود می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی از بهزیستی دریافت کنند.

وی ادامه داد: افراد بهبود یافته (زنان و مردان) یک سال پس از بهبود می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت کنند و پرداخت حق بیمه بهبود یافتگان شاغل هم توسط بهزیستی از ۷ سال به ۹ سال افزایش یافته است که سازمان بهزیستی به کارفرمایان و صاحبان صنایعی که این افراد را بکار بگیرند پرداخت می‌کند و حتی جهت تشویق کارفرمایان تسهیلات  کارفرمایی به کارفرما و حقوق معادل قانون کار به این افراد پرداخت می‌شود.

علیمرادی تصریح کرد: زنان بهبودیافته سرپرست خانواده هم تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و تا زمان توانمندشدن مستمری دریافت خواهند کرد و زنان و مردانی که در مراکز بازتوانی و درمان حضور دارند تا زمان توانمندی تحت نظر بهزیستی هستند و حتی خانواده‌های آن‌ها تا زمان خودکفایی از این مستمری بهره مند خواهند شد.

وی در خصوص فرایند اخذ تسهیلات افزود: کسانی که در مراکز تحت نظارت بهزیستی موفق به ترک شده اند و بهبود یافته و بر درمان ماندگار شده‌اند، با مراجعه به مددکاران و کارشناسان واحد اعتیاد در مراکز تامین و توسعه  تشکیل پرونده می‌دهند و بعداز بررسی مستندات توسط واحد اشتغال اداره مشارکت‌های مردمی پرونده جهت اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    وام اشتغال به جوانان بدهید که نروند معتاد شوند.