پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: کار قضاوت، بسیار سنگین، پیچیده و حساس است و بنا به تعبیر امام صادق(ع)؛ قاضی‌ها چهار گروه هستند که سه گروه از آنها اهل جهنم می‌شوند و تنها یک گروه نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ظهر امروز در دیدار با مجتبی شیرود بزرگی، رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین، گفت: امام صادق(ع) فرموده‌اند قاضی‌ها چهار گروه هستند که سه گروه از آنها اهل جهنم می‌شوند و تنها یک گروه نجات پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که می‌دانند به ناحق قضاوت می‌کنند و نسبت به این قضاوت آگاهی دارند، کسانی که نمی‌دانند و نادانسته به ناحق قضاوت می‌کنند و کسانی که نمی‌دانند و نادانسته به حق قضاوت می‌کنند جزو سه گروهی هستند که به جهنم می‌روند.

امام جمعه قزوین، تصریح کرد: تنها کسانی وارد بهشت می‌شوند که با آگاهی کامل و به حق قضاوت می‌کنند و ان‌شاءالله تلاش کنید تا در قضاوت‌های خود این گونه عمل کنید و همواره با آگاهی کامل حامی حق باشید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: عوامل نفوذی که انسان را از قضاوت‌های حق‌مدارانه دور می‌کند، بسیار زیاد بوده و تلاش کنید در مسیر رسالت‌های کاری و الهی که دارید، از عوامل نفوذی نظیر خواسته‌های دنیایی، حزبی و جناحی خود را دور نگه دارید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوینه عنوان کرد: کار قضا بسیار کار سنگین، پیچیده، حساس و در عین حال ظریف است و باید با دقت بسیار بالا انجام شود تا ان‌شاءالله با شوق و انگیزه کارهای خود را پیش ببرید.

وی در پایان گفت: از خدا می‌خواهم عنایت کند تا در این کار خطیر و حساس موفق باشید.

قضاتی که جایشان در جهنم است!

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha