سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس در حوزه فرهنگ عمده همت خود را به فعالیت حوزه جوانان معطوف کرده است، زیرا جوانان قوه محرکه جامعه هستند و ما به عنوان دستگاه منتسب به امام علی بن موسی الرضا(ع) وظیفه داریم به میزان توان و مقدورات بنیان‌های اعتقادی آینده سازان جامعه اسلامی را تقویت و عمق ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در اختتامیه دوره مجازی بی‌نهایت شو که با حضور دختران برگزیده سراسر کشور در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، جوانان را سرمایه عظیم جامعه و نقش آنان را در پیشرفت و اعتلای کشور تعیین کننده دانست و اظهار کرد: آستان قدس رضوی وظیفه خود می‌داند آنچه در توان و امکانات دارد در جهت بالا بردن دانش دینی جوانان بکار بگیرد.

وی با بیان اینکه آستان قدس فعالیت در راستای تقویت دین باوری و مبانی دینی جوانان را وظیفه خود می‌داند، ابراز کرد: اقدام برای تقویت بنیان‌های عقیدتی جوانان از دستورات دین اسلام و ائمه اطهار(ع) است، زیرا سلامت جوانان به سلامت و سعادت جامعه منتهی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس در حوزه فرهنگ عمده همت خود را به فعالیت حوزه جوانان معطوف کرده است، زیرا جوانان قوه محرکه جامعه هستند و ما به عنوان دستگاه منتسب به امام علی بن موسی الرضا(ع) وظیفه داریم به میزان توان و مقدورات بنیان‌های اعتقادی آینده سازان جامعه اسلامی را تقویت و عمق ببخشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید از وقایع تاریخی عبرت گرفت، به وقایعی که منجر به رقم خوردن صفین، تشکیل خوارج و واقعه عاشورا شد، اشاره و ابراز کرد: تاریخ سرشار از عبرت و حوادث آن چراغ راه آینده است، یکی از وقایع عبرت آموز تاریخ فتنه خوارج است؛ خوارج یاران امیرالمؤمنین(ع) بودند که مناسک مذهبی را بسیار رعایت می‌کردند، اما به سبب عدم برخورداری از بینش و معرفت دینی منحرف شدند و در برابر امام و پیشوای خود ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: انسان در صورتی می‌تواند یک مسلمان موفق باشد که پس از انجام فرایض و تهذیب نفس، خود را مجهز به بینش و معرفت دینی کند.

وی با اشاره به تأکیدات دین اسلام و روایات معصومین(ع) نسبت به کسب دانش و معرفت دینی، ابراز کرد: توصیه من به جوانان این است که از همان سن جوانی که انسان قدرت و استعداد فراگرفتن حقایق را دارد برای تقویت و بالا بردن معرفت و بینش دینی خود تلاش کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: عزاداری برای ائمه اطهار(ع) آنگاه موجب ارتقا، رشد و کمال انسانی می‌شود که با معرفت و بینش نسبت به این حضرات همراه باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha