شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد عبدالله پور

حوزه/ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان با اعلام خبر پیوستن مساجد استان همدان به پویش مدیریت و مصرف بهینه انرژی، گفت: اقدامات ویژه‌ای در این راستا با همکاری ارکان مساجد انجام شده تا گامی مثبت در کاهش میزان استفاده از برق و آب برداشته شود.

حجت الاسلام محمد عبدالله پور، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اعلام خبر پیوستن مساجد استان همدان به پویش مدیریت و مصرف بهینه انرژی، اظهار داشت: اقدامات ویژه‌ای در این راستا با همکاری ارکان مساجد انجام شده تا گامی مثبت در کاهش میزان استفاده از برق و آب برداشته شود.

وی افزود: تغییر لامپ‌های پرمصرف به کم مصرف، مدیریت چراغ‌های تزئینی مساجد، مدیریت زمان استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات غیر پیک از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان با اشاره به ارزیابی مساجد استان از نظر میزان استفاده از انرژی، یادآور شد:  ضمن شناسایی و مشخص نمودن مشکلات اجرایی در مساجد، درصدد رفع آنها هستیم تا بتوانیم مصارف انرژی در تمامی مساجد را به نحو احسن مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه خادمین مساجد معمولا نظافت را هنگام اذان صبح انجام می‌دهند و در طول روز از وسایل برقی استفاده نمی‌کنند، مطرح کرد: در کنار مدیریت وسایلی چون پروژکتورها و وسایل پرمصرف، عایق بندی کولرها نیز در اولویت مساجد قرار گرفته است.

حجت الاسلام عبدالله پور با بیان اینکه از ۱۸۰۰ مسجد حدود ۱۳۰۰ مسجد فعال داریم، گفت: حدود ۸۰ درصد مساجد همدان عایق بندی کولر را انجام داده‌اند که با تعویض پوشال و استفاده از پوشال قبلی به عنوان سایه‌بان این کار صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه لازمه موفقیت در این مسیر در اختیار قرار دادن یارانه دولتی به مساجد است، گفت: این تقاضا از دولت وجود دارد که با قرار دادن حمایت یارانه‌ای، مساجد را به جهت نصب و استفاده از سلول‌های خورشیدی یاری دهد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان با اشاره به اینکه از این ظرفیت می‌توان برای روشنایی محلات نیز استفاده کرد، اظهار داشت: اگر مجموعه‌های دولتی از این طرح حمایت کنند، می‌توانیم از مساجد در تولید برق محلات نیز استفاده کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha