جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه دادگستری چهارمحال و بختیاری
جلسه دادگستری

حوزه/ رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تکمیل سریع طرح چهار خطه محور مواصلاتی شهرکرد به شلمزار تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، ضمن تاکید بر تکمیل سریع پروژه چهارخطه محور مواصلاتی شهرکرد به شلمزار اظهار داشت: اولویت اول در پیشبرد طرح‌های عمرانی، اجرای کامل و جامع قانون بوده و اگر کسی بخواهد مانع اجرای قانون شود، با آن‌ها طبق مقررات برخورد می‌شود.

وی افزود: مسئولان و متولیان امر نباید خود را درگیر مسائل و موضوعات اجتماعی کنند، بلکه باید قانون را فصل‌الخطاب قرار داده و تعامل و هماهنگی‌های لازم با ادارات و نهادهای مرتبط صورت گیرد و طرح براساس قوانین و استانداردهای تعیین شده به سرانجام رسد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعمال ماده ۹ قانون اراضی شهری برای تملک اراضی بیان کرد: اجرا و پیشبرد قانون باید با جلب رضایت مردم همراه باشد؛ حال اگر این مهم میسر نشد، بایستی بر اساس موافقت مرکز و اعمال ماده ۹ قانون زمین شهری اراضی مورد نیاز تملک شده و برنامه‌های عمومی و عمرانی اجرا گردد.

بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر اجرای یک طرح به لحاظ مصلحت عمومی فوریت داشته باشد، طبق قانون مجری می‌توان ابتدا طرح را به اتمام رسانده و سپس مبالغ املاک تحت تصرف و ضرر و زیان احتمالی اشخاص را طبق نظر کارشناسی پرداخت کرد.

وی با اشاره به توسعه محور مواصلاتی شهرکرد، بروجن، لردگان، در منطقه گردنه گوشکی تصریح کرد: از آنجا که این منطقه در محدوده اراضی ملی قرار دارد، باید کار با جدیت و بدون وقفه طبق قانون تملک اراضی دنبال شود.

قابل ذکر است در پایان جلسه تصمیم گرفته شد که مسئولان ادارات مسکن، راه و شهرسازی و شرکت گاز ابتدای هفته آینده در محل دفتر دادستانی حضور یافته و در خصوص چگونگی رفع مشکل جاده شمس آباد تصمیم‌گیری کنند.

همچنین مصوب شد برای رفع مشکل راه‌سازی در محور شهرکرد، بروجن، لردگان حدفاصل گردنه گوشکی کارگروهی متشکل از فرماندهان نیروی انتظامی، مقامات قضایی شهرستان خانمیرزا و سایر مسئولان مربوطه، موضوع مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس قوانین و مقررات تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha