سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تودیع و معارفه امام جمعه داراب

حوزه/ مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان داراب، با حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در فارس، در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان داراب، در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس، در این مراسم اظهار کرد: داراب مهد علم و دیانت بوده و از این جهت باید به این شهر و مردم آن افتخار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش امام جمعه در یک شهر که برگرفته از آیات قرآن اضافه کرد: خداوند در قرآن می فرماید نماز، آدمی را از فحشا و منکر باز میدارد و کارکرد ذکر، در نهی از منکر از خود نماز بالاتر است و مقصود ذکر در آیات قرآن، وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: آیه "فاسعوا الی ذکر الله..." که در سوره جمعه آمده یعنی ای مسلمین! روز جمعه بشتابید به سوی پیامبر(ص)! پیامبری که برای شما خطبه می خواند و نمازجمعه را اقامه می کند، حال، ولایت فقیه استمرار ولایت رسول الله بوده و حضور مردم در نمازهای جمعه ای که توسط ولی فقیه و یا نمایندگان او اقامه می‌شود، عمل به همین توصیه قرآن کریم است.

وی عنوان کرد: از حجت الاسلام صادقی که بیش از ۳۹ سال این فریضه مهم را به نحو احسن به جا آوردند و یاد خدا را در شهرستان های مختلفی که به عنوان امام جمعه حضور داشتند زنده نگه داشتند تشکر میکنم.

نماینده ولی فقیه در فارس با طرح این سوال که چرا مردم داراب، آنقدر به یاد مرحوم نسابه هستند؟ افزود: این بزرگ‌مرد یاد خدا را در این شهر و دیار زنده کرد و رواج داد و انسان‌ها را به یاد آخرت و قیامت انداخت، علما باید چنین باشند تا مصداق "العلماء باقون" باشند.

وی در پایان گفت: از امام جمعه جدید داراب و مسئولان این شهر تقاضا می‌کنم در تدوین برش بومی و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی همت گمارند، تا در باب اجرایی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی و احیای هویت دینی‌مان بتوانیم موفق باشیم و این تمدن ناب اسلامی را به خوبی در سطح جهان گسترش دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سجاد ارجمند IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    سلام مرحوم نصابه اشتباه هست مرحوم نسابه صحیح هست با تشکر