دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه استان آذربایجان شرقی با حضور آیت الله اعرافی (2)

حوزه / مدیران حوزه علمیه خواهران و برادران استان آذربایجان شرقی با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور معرفی و منصوب شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیین تکریم معارفه مدیران حوزه علمیه خواهران و برادران آذربایجان شرقی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، در سالن همایش مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی، جانشین فرمانده سپاه عاشورا و سایر مسئولین استانی حضور داشتند.

در این مراسم آیت‌الله اعرافی گفت: آذربایجان شرقی جایگاه بزرگی در خطه آذربایجان دارد که با تقسیمات امروزی چند استان را شامل می‌گردد؛ حق تبریز در علم، فرهنگ و ادب ایران و جهان تشیع حق بزرگی است و مردم این دیار گوهر نابی هستند که توانسته‌اند در میان خود دانشمندان و علمای بزرگی را به‌ویژه در قرن اخیر پرورش دهند و هنر این استان بزرگ این بوده که در طول قرن‌های متمادی چهره‌های شاخصی برای ایران و جهان معرفی نماید.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، به جایگاه ویژه حوزه‌های علمیه در تمدن اسلامی اشاره کرده و افزود: امام خمینی(ره) با دقت، جامعة الزهرا را ایجاد نمودند که دور اولیه حرکت حوزه‌های علمیه است و در این راستا دور ثانویه را مقام معظم رهبری، با تأسیس مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد کرده‌اند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، گفت: در حوزه خواهران، ۱۵ مدرسه و یک هزار و ۴۵۶ طلبه و در حوزه علمیه برادران ۱۹ مدرسه با یک هزار و ۹۳۸ طلبه در سطح استان آذربایجان شرقی مشغول تحصیل می‌باشند.

لازم به ذکر است، در این مراسم از حجج الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل و اسماعیل روشن تن به عنوان مدیران سابق حوزه علمیه برادران و خواهران آذربایجان شرقی تقدیر و حجج الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن، به عنوان مدیر حوزه علمیه برادران و مهدی محمدی، در جایگاه مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی معرفی و منصوب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha