دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آزمون ورودی سطح چهار مرکز تخصصی امام شناسی

حوزه/ آزمون سطح ۴ مرکز تخصصی امام شناسی در دو گرایش امام شناسی و امامت تطبیقی با حضور هشتاد نفر در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: امروز اولین آزمون دوره امام شناسی و امامت تطبیقی در سطح چهار برگزار شد.

رئیس مرکز تخصصی امام شناسی حوزه علمیه قم، افزود: پس از دوازده دوره سطح سه امامت در حوزه علمیه،اولین پذیرش برای سطح چهار امامت با دو گرایش امام شناسی و امامت تطبیقی در آزمون امروز شناسایی خواهند شد و پس از مصاحبه وارد این دوره تحصیلی می شوند.

وی اظهارکرد: اصل امامت به عنوان مهمترین رکن اندیشه تشیع و اساس علوم و معارف ما همواره مورد توجه بزرگان شیعه و دانشمندان اسلامی بوده است و تقریبا می توان گفت که در هیچ دوره تاریخی نیست که عالمان و شیعیان ما با توجه به این اصل مهم امامت، تلاش های فراوانی برای شناسایی و معرفی این معرفت عظیم انجام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی گفت: در معارف اسلامی و فرمایشات اهل بیت(ع) از امامت به عنوان مهمترین رکن یاد شده است. در زیارت غدیریه امام هادی(ع) خطاب به امیرمومنان(ع)، تعبیر می شود به عنوان دین و صراط مستقیم. شیعه و سنی نیز «علی مع الحق و الحق مع علی(ع)» را ذکرکرده اند.

وی اظهارکرد: با اهتمام اساتید و حمایت مسئولان حوزه علمیه قم مسیر امام شناسی در حوزه علمیه قم باز شده است و طلاب می توانند این رشته را به شکل تخصصی دنبال کنند.

رئیس مرکز تخصصی امام شناسی حوزه علمیه قم، گفت: رشته امامت در سطح چهار در دو گرایش امامت تطبیقی و امام شناسی دو حوزه مهم امامت را پوشش می دهد. در امامت تطبیقی تبیین اصول اساسی امامت و اختلافات و مشترکات شیعه امامیه و سایر مذاهب بیان می شود. در رشته امام شناسی نیز به دنبال معرفت الامام و تبیین دقایق مقامات اهل بیت(ع) در عالم هستی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی عنوان کرد: مباحث بسیاری که امروز از بیرون و درون مورد شبهه قرار می گیرد و سوالاتی برای نسل جوان ایجاد می شود و فضاهای مجازی گاهی با مغالطه و گاهی با جهل و نا آگاهی مباحثی مطرح می شود که گاهی ممکن است ذهنیت ها را مورد تاثیر قراردهد که در این دوره این مباحث با حضور بهترین اساتید تدریس می شود.

وی گفت: امروز نیازمند محققانی هستیم که با زبان روز مبانی امامت را برای همه فرهنگ ها منتقل کنند. دنیای امروز به دنبال کشف این معارف است و انتظار می رود که مباحث را به خوبی دنبال کنند. امروزه دانشمندانی از غرب را می شناسیم که به دنبال شناخت ماهیت اصول امام شناسی هستند. در اینجا باید هم منابع خوبی را به آنها ارایه کنیم و هم از بروز شبهات جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز تخصصی امام شناسی حوزه علمیه قم، عنوان کرد: ۸۰ نفر در این دوره ثبت نام کردند که برای هر گرایش سطح چهار مجاز به پذیرش هشت نفر هستیم. نتیجه کتبی آزمون روز شنبه بر اساس دو برابر ظرفیت اعلام می شود و پس از مصاحبه اوایل هفته آینده نتایج اعلام می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha