جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
قاسمی

حوزه/ امام جمعه بادورد، خدا محوری و حاکمیت ارزش های اسلامی در زندگی را از مهمترین معیارهای سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: در واقع، در این سبک زندگی، زندگی فردی و اجتماعی افراد باید مبتنی بر اسلام و رهنمودهای قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته بادرود که با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به معیارهای  سبک زندگی از دیدگاه اسلام گفت: در سبک زندگی اسلامی معیار رفتار ما باید مبتنی بر اسلام و آموزه های اسلامی باشد.

امام جمعه بادورد، خدا محوری و حاکمیت ارزش های اسلامی در زندگی را از دیگر معیارهای سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: در واقع، در این سبک زندگی، زندگی فردی و اجتماعی افراد باید مبتنی بر اسلام و رهنمودهای قرآنی باشد.

وی، یادآور شد: مردم داری، با مردم بودن، برای مردم بودن، در خدمت دیگران بودن، شریک درد و رنج، شادی و غم دیگران بودن از دیگر جلو ه های ارزشمند سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام قاسمی، به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: خوش اخلاق بودن، بیان کلام خوب و گشاده رویی  با برادر دینی از دیگر  معیارهای سبک زندگی اسلامی از دیدگاه آن حضرت می باشد.

وی، گشاده رویی و خوش رفتاری با مردم را مهمترین عامل موفقیت پیامبراکرم(ص)دانست و گفت: چه زیبا خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) می فرماید اگر مهربان نبودی و آدم خشن و غلیظ القلب بودی مردم از اطراف تو پراکنده می شدند.

حجت الاسلام قاسمی، در ادامه خطبه های نماز جمعه بادرود اظهار کرد: هجدهم ماه ذی الحجه مصادف با روز عید سعید غدیرخم هست که باید هر شیعه و مسلمانی در جهت احیای این روز عظیم و تاریخی کاری انجام دهد.

 وی، روز عرفه را فرصت مناسبی برای بازگرداندن ارتباط الهی و تقویت آن دانست و گفت: روز عرفه، روز توبه و در های اجابت دعا و رحمت الهی در آن باز است، این تنها به کسانی که در عرفات حضور دارند، اختصاص ندارد، بلکه فراتر از مکان و مرز هاست و هر کس در هر جا به خداوند متعال متوسل شود، از رحمت الهی بهره مند می شود.

امام جمعه بادرود، به اعمال و عبادات عید سعید غدیرخم اشاره کرد و گفت: تمام اعمالی که مادر ایام نوروز انجام می دهیم به صورت جامع تر و کامل تر باید در ایام دهه ولایت و امامت انجام دهیم همچون دید و بازدید پوشیدن لباس نو و تمیز صله رحم انجام دادن و اطعام طعام نمودن عیدی دادن تبریک و تهنیت گفتن باید در عید غدیر انجام دهیم.

وی، اذعان کرد: این وظیفه ماست که از تمامی آنچه باعث روی گردانی ما از خداوند و توجه به لهو و لعب می شود، دوری کنیم و به رسیمانی که ما را به نجات و امان نزدیک می کند، چنگ بزنیم و در روز عرفه با توسل و تضرع و طلب مغفرت برای رفع ویروس کرونا و در امان ماندن از شرّ این بیماری شویم.

وی بیان کرد: امروز به عنوان روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده که در قالب هفته بهزیستی و تامین اجتماعی گرامی داشته می‌شود، لذا فرارسیدن این ایام را به تمامی مسئولان و کارکنان خدوم و زحمتکش بهزیستی و تامین اجتماعی و به ویژه به مددکاران فداکار و مددجویان و مستمر بگیران گرانقدر که تحت پوشش این دو نهاد ارزشمند هستند تبریک و تهنیت می گویم.

حجت الاسلام قاسمی خاطر نشان کرد: بدون تردید بهزیستی و تامین اجتماعی از آن جایی که خدمت رسانی به محروم‌ترین اقشار جامعه را به‌ عهده دارند از مهمترین و در عین حال از مقدس‌ترین نهادهای نظام اسلامی به شمار می‌آیند، موفقیت روز افزون همگان را از خداوند قادر متعال خواستارم.

امام جمعه بادرود در پایان گفت: بیست و چهارم تیرماه مصادف بود با پنجاه و چهارمین سالگرد عروج مرحوم مغفور شادروان حاج ملا محمد موثقی معروف به حاج آخوند که عمر شریف خود را به تبلیغ احکام اسلام پرداخت و نقش مهمی در ترویج دین اسلام در منطقه داشت.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha