پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، به اقدامات این شورا در حفظ اسلامیت انقلاب و نظام اسلامی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، به اقدامات این شورا در حفظ اسلامیت انقلاب و نظام اسلامی پرداختند.

حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر، در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با گرامی داشت هفته عفاف و حجاب و با اشاره به جایگاه حجاب در اسلام اظهار داشت: حجاب موجب آرامش و حفظ عفت زنان و مردان است و جامعه را از آلودگی حفظ می‌کند.

وی با اشاره به آیات و روایات در رابطه با حجاب تاکید کرد: حجاب بهترین راه برای حضور زنان در جامعه بدون اذیت شدن است و بدحجابی باعث آزرده شدن زنان در جامعه خواهد شد.

امام جمعه ملایر با درخواست از خانواده‌ها برای توجه به مسئله عفاف و حجاب یادآور شد: خانواده‌ها لازم است که مسئله حجاب را از کودکی به فرزندان خود آموزش دهند و از کتبی همچون لینا و لونا استفاده کنند.

وی گفت: در ایران، اروپا و مصر باستان تمامی زنان حجاب کامل داشتند و تفکر لیبرالی و سکولاریسم از غرب حجاب را گرفتند و لذا چالش‌های اجتماعی در جامعه افزایش یافت.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به اقدامات دشمن در فضای مجازی در ترویج بی‌حجابی خاطر نشان کرد: این اقدامات برای استفاده ابزاری از زنان، با اسم رمز آزادی و ترویج فساد در جامعه هستند.

وی با اشاره به اقدامات دوران پهلوی درباره اجباری کردن بی حجابی، تصریح کرد: ممنوعیت استفاده از حجاب در مدارس و ادارات و اجازه عریان شدن زنان در سینما تنها گوشه‌ای از اقدامات رژیم پهلوی در مقابله با حجاب است.

امام جمعه ملایر افزود: متاسفانه برخی به دنبال تطهیر رژیم پهلوی هستند و می‌گویند در آن زمان حجاب اختیاری بود در صورتی که تمامی اقدامات آن‌زمان ضد حجاب بود.

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی توجه ویژه‌ای به بحث حجاب داشته باشند و تا می‌توانند در ترویج حجاب فعالیت کنند، گفت: اگر جلوی برخی اقدامات ضد فرهنگی گرفته نشود، ضربه سختی به اسلام خواهد خورد و ضد فرهنگ تبدیل به فرهنگ می‌شود.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به حواشی پیش آمده توسط چند دختر در اصفهان یادآور شد: اینگونه اقدامات زنگ خطری بزرگ در جامعه است و بسیاری به مسئله قمه کشی آنها اشاره کردند، در صورتی که بحث بی حجابی آنان بسیار جدی‌تر بود.

وی گفت: همه نمازگزاران نماز جمعه افسران جنگ نرم هستند و با توجه به مسائل مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه باید از خانواده‌ها و جامعه خود مراقبت کنند.

امام جمعه ملایر با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان، به تشریح جایگاه این شورا پرداخت و یادآور شد: در هر کشوری یک شورا برای حفظ و حراست از قانون وجود دارد و در کشور ما نیز مجموعه‌ای از فقها و حقوقدانان برای رضای خدا و بدور از جناح بازی و بر اساس قانون و مستندات، در شورای نگهبان مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز شهادت امام باقر(ع) تصریح کرد: تمامی مساجد در ایام شهادت ائمه برنامه‌ریزی‌های لازم برای سوگواری و برپایی سخنرانی های مذهبی را داشته باشند.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به سخنان جدید رییس جمهور درباره برجام، اظهار داشت: آقای روحانی عدم موفقیت برجام را بر عهده مجلس انداخت و متاسفانه باز هم به دنبال بهانه گیری است، در صورتی که مصوبه مجلس بر اساس بندهای موجود در برجام بود.

وی تاکید کرد: مدیر کسی است که مسئولیت پذیر باشد نه بهانه گیر و لذا باید از آقای رئیس جمهور پرسید اگر مرغ وجود ندارد و یا قیمت لبنیات و بسیاری از موارد مصرفی مردم که چند برابر شده هم تقصیر مجلس است.

امام جمعه ملایر با گلایه از اینکه متاسفانه دولت یک حرف صحیح نمی‌زند و مردم را از یک طرف تحت فشار قرار می‌دهد و از طرف دیگر از حقوق مردم صحبت می‌کند، یادآور شد: در روزهای آخر این دولت شاهد مزایده فروش معادن کشور هستیم و لذا لازم است تا به دولت مردان بگوییم چرا در آخرین روزهای کاری‌تان سرمایه این کشور را به تاراج گذاشته‌اید و مردم را از نظام خسته می‌کنید؟

شورای نگهبان پاسدار نظام و انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه شهرستان بهار نیز در خطبه های نماز جمعه با دعوت به تقوای الهی، عید قربان و حج را جلوه گاه اتحاد مسلمانان دانست و اظهار داشت: کسانی که به حج مشرف می‌شوند با وجود آنکه از مذاهب مختلف هستند اما اعمال حج را به صورت واحد و یکسان به جا می‌آورند و این نمودی از اتحاد است، اما متاسفانه با توجه به شروع ویروس کرونا و به اندک بهانه‌ای نماز جمعه، مساجد و حج خانه خدا تعطیل شده، این در حالی است که کنسرت و امثال اینها تعطیل نیست.

وی افزود: امروز ۲۵ تیر سالروز حادثه قدس همدان است و در این بمباران ۸۰ تا ۱۰۰ نفر شهید و هزار نفر مجروح شدند، که در این حادثه سه نفر خواهر از شهرستان بهار نیز به درجه شهادت نائل آمدند.

امام جمعه بهار با بیان اینکه با وجود بمباران و سختی‌های آن زمان، نماز جمعه به امامت حضرت آیت الله نوری ترک نشد، گفت: این افتخار بزرگی برای شیعیان است، چرا که ایستادگی خود را در هر شرایطی به دشمن نشان دادند.

وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان یادآور شد: بعد از تاسیس شورای نگهبان تا کنون بیشترین هجمه‌ها به این شورا بوده چرا که شورای نگهبان نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام داشته و از آن به عنوان پاسدار نظام و انقلاب یاد می‌شود.

حجت الاسلام ارزنده تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی به معنای واقعی، انقلاب به مسیر خود بازگشت که این نشان از بینش، آگاهی، وظیفه و اجرای قانون توسط شورای نگهبان دارد.

تخریب شورای نگهبان توسط دشمن نشان دهنده جایگاه و اهمیت این شورا است

حجت الاسلام حسن ملکی امام جمعه بخش شیرین سو نیز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، تخریب همه جانبه دشمنان علیه این نهاد خدمتگزار را نشان دهنده جایگاه و اهمیت این شورا برشمرد و اظهار داشت: احراز صلاحیت، نظارت بر مصوبات مجلس و تفسیر قانون اساسی از مهمترین وظایف خطیر شورای نگهبان در کشور است.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام پنجم شیعیان امام محمد باقر(ع)، یادآور شد: امام محمد باقر(ع)، راوی واقعه بزرگ کربلا و بنیان‌گذار تشکیل بزرگترین دانشگاه اسلامی و مروج مکتب نبوی در زمان خود بود که با استقبال علماء اهل سنت همراه بوده است.

امام جمعه شیرین سو در در بخش دیگری از خطبه‌های خود با تاکید بر لزوم بهره مندی از روز عرفه، مطرح کرد: عرفه روز شناخت و معرفت ابعاد انسانی در دنیای پر از شهوت و دنیای مشغولیت به گذراندن زندگی است و لازم است تا مومنان با تمام وجود این روز را درک و از آن به نحو احسن استفاده کنند.

خدمت به مردم، مصداق تقوا برای مسئولان است

حجت الاسلام عباس مولوی امام جمعه موقت نهاوند هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه و با انواع ترفندها، درصدد گسترش فرهنگ بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه‌ است و برای تحقق این موضوع، کانون خانواده را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم، مهم‌ترین اولویت دولت بعدی را رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: خدمت به مردم، مصداق تقوا برای مسئولان است و مردم از دولتمردان جدید انتظار دارند تا گفتمان اصلی آنها گفتمان خدمت باشد و مسئولان با خدمت به مردم، طعم شیرین خدمت را به مردم بچشانند.

امام‌ جمعه موقت نهاوند با بیان اینکه مردم با حضور در صحنه‌های مختلف در طول سال‌های پس از انقلاب، بصیرت خود را ثابت کرده‌اند، یادآور شد: دشمنان با اصل انقلاب مشکل دارند و لذا نمی‌خواهند این کشور پیشرفت کند؛ بنابراین مبارزه ما با استکبار ادامه دارد و در این راه خستگی بی معنا است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha