جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضوانی قزوین

 حوزه/ امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: جمهوری اسلامی بنا بر سیاست و راهبرد همیشگی خود خواستار حل مسائل و مشکلات افغانستان مبتنی بر مصالح ملی و داخلی این کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، امروز در جمع مسئولین شهرستان بویین زهرا گفت: تحولات امروزه افغانستان را باید از دو دیدگاه جبهه مقاومت و استکبار تحلیل کرد.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: امروز شرایط آمریکا در افغانستان با وجود هزینه کردهای ۷ تریلیون دلاری و استقرار ۱۲۰ هزار سرباز در این کشور، باز هم نسبت به بیست سال گذشته در نقطه اوج شکست خود قرار دارد.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت با پیروزی قاطع بشار اسد در سوریه و انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در ایران قدرت فزاینده ای به خود گرفت.

وی اظهار کرد: پیشروی تروریست های طالبان در افغانستان پس از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، سیاستی است که خود آمریکا آن را طراحی و مدیریت می نماید.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: جمهوری اسلامی بنا بر سیاست و راهبرد همیشگی خود خواستار حل مسائل و مشکلات افغانستان مبتنی بر مصالح ملی و داخلی این کشور است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: لازم است با مشارکت روسیه، پاکستان و دولت افغانستان و بدون حضور آمریکا اجلاسی در ارتباط با وضعیت افغانستان در تهران تشکیل شود و در آن به گفتگو های بین الافغانی تاکید شود.

وی به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: تاسیس نهاد ارزشی شورای نگهبان در تیر ماه سال ۵۹ با حکم امام خمینی(ره) به منزله تایید و تشخیص این نهاد مقدس به عنوان میزان بوده و همگان موظف اند به طور کامل آز آن پیروی نمایند.

وی اظهار کرد: شایسته است شهرستان بوئین زهرا به جهت برخورداری از ظرفیت های ارزشمند نیروی انسانی، سهم قابل توجهی از مدیریت های استانی را در اختیار داشته باشد.

حجت الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: توصیه می شود مسئولان شهرستان در موضوع انتخاب مدیران شهرستانی صرفا با نگاه به توانمندی ها، تجارب و کارآمدی های شخص و صرف نظر از دیدگاه های سلیقه ای و جناحی و سهم خواهی انجام وظیفه نمایند.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha