چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها و بارها ویژگی های یک طلبه فاضل را معرفی کرده و به نوعی خط مشی طلاب توسط ایشان مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، عصر امروز  در مراسم دوره تربیتی و معنوی طلبه در طراز انقلاب اسلامی که در اردوگاه شهید بابایی قزوین برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های طلبه در طراز انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها و بارها ویژگی‌های یک طلبه فاضل را معرفی کرده و به نوعی خط مشی طلاب توسط ایشان مشخص شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: ایشان در یکی از سخنرانی های خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم طلبه را به زنبور عسل تشبیه کرده و اعتقاد دارند که یک طلبه باید برای تاثیرگذاری باید مانند زنبور عسل عمل کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به ویژگی های زنبور عسل بیان کرد: زنبور عسل از هر غذایی استفاده نمی کند و از بهترین غذاهای موجود استفاده می کند که در این زمینه هم طلاب باید از بهترین علوم که همان فرامین حضرت رسول(ص) و ائمه معصوم(ع) است، استفاده کنند و بدین وسیله غذای روحی و معنوی خود را تامین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: دومین ویژگی زنبور عسل این است که ثمردهی بسیار مطلوبی دارد؛ بنابراین باید طلاب بتوانند به بهترین شکل ممکن به جامعه خود خدمت کرده و به اندازه مقدور تلاش نموده که خدمتی همچون شیرینی و شفا بخشی عسل به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سومین ویژگی زنبور عسل این است که با دشمن مقابله می کند، تصریح کرد: طلبه در طراز انقلاب اسلامی، طلبه ای نیست که فقط خوب درس بخواند و صرفا صرف و نحو اصول و فقه و منطق را بداند، طلبه در طراز انقلاب اسلامی باید علاوه بر این موضوعات و تهذیب نفس درخصوص جامعه احساس مسوولیت اجتماعی  داشته و نسبت به موضوعات اجتماعی بی تفاوت نباشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: طلبه باید به معنای واقعی کلمه امام جامعه باشد؛ چنین طلبه ای نباید در هنگام انتخابات، جنگ و دیگر موضوعات اجتماعی سکوت کند! بلکه باید موضوعات اجتماعی را درک و حکیمانه اجرای وظیفه کند وحتی در جامعه پیشتاز  و نقش امامت و رهبری و هدایت گری داشته باشد.

دوره تربیتی و معنوی طلبه تراز انقلاب اسلامی برگزار شد

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha