پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به پیشتازی روحانیت در تبلیغ برای حضور در جبهه‌های نبرد و پیشگامی عملی در این زمینه، گفت: قشر روحانیت به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روحانیت استان، اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب دینی و فرهنگی بود و همراهی و همگامی مردم با آن، ریشه در صبغه و سبقه اسلامی این ملت و تلاش‌های روحانیت در این زمینه داشت.

وی افزود: اینکه بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز می‌دیدیم افراد بسیاری بدون اینکه وظیفه‌ای بر دوش آن‌ها باشد و یا اصلاً شرایط حضور در جبهه‌ها را داشته باشند، داوطلبانه و به لطایف‌الحیل خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌رساندند، همه ریشه در همین اعتقادات و باورهای دینی و اسلامی آن‌ها داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اقدام کسانی که داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور می‌یافتند ناشی از اعتقاد قلبی آن‌ها به دین و انقلاب و نظام بود، اعتقادی که بخش مهمی از آن به‌واسطه فعالیت‌ها و زحمات علما و روحانیان ایجاد شده بود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیت علاوه بر تبلیغ و ارشاد برای حضور رزمندگان در جبهه‌های نبرد، خود نیز پیشگام حضور در عرصه نبرد و مقاومت در برابر دشمن بود؛ به‌گونه‌ای که میانگین تعداد شهدای روحانیت ۱۲ برابر میانگین شهدای دیگر اقشار در دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: درواقع این‌گونه نبود که روحانیان فقط مبلّغ حضور مردم در جبهه‌ها باشند؛ بلکه خود آن‌ها نیز در این زمینه پیشگام و پیش رو بودند و به نسبت جمعیت بیشترین شمار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با تأکید بر ضرورت جمع‌آوری و حفظ آثار و خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس ازجمله شهدای روحانیت، اظهار کرد: به این منظور لازم است نهادها و بنیادهای مختلف فعال در این زمینه، با یکدیگر همکاری، تعامل و تشریک‌مساعی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha