چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دفاع پایان نامه

حوزه/ طلبه سطح ۳ حوزه علمیه اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان « نقش تفسیری اسماء حسنای الهی در فواصل آیات قرآن» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حمید موسوی، طلبه سطح ۳ حوزه علمیه اصفهان، در رشته فقه و اصول از پایان نامه خود با عنوان «نقش تفسیری اسماء حسنای الهی در فواصل آیات قرآن» با راهنمایی حجت الاسلام محمود حاجی احمدی و استاد مشاوره حجت الاسلام ملکوتی خواه برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی در دفاع از پایان نامه خود گفت:خداوند دارای اسماء و صفاتی است که هریکاز این اسماء و صفات اشاره به کمالی از کمالات الهی دارد، بی تردید یکی از اساسی ترین  و ضروری ترین بحث ها، در حوزه دین پزوهشی مساله شناخت حق تعالی و اسماء حسنای اوست.

وی با بیان اینکه از جمله مهمترین موارد کاربرد این اسماء و صفات، قرار گرفتن آنها در پایانه های آیات قرآن است که با توجه به حکیم بودن خداوند، ارتباطی غیر قابل  انقطاع با محتوای آیات دارند.

این طلبه حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: از آنجا که این رساله بر تفسیر ارزشمند المیزان اثر مفسر بزرگ قرآن حضرت علامه طباطبایی تکیه دارد و ایشان نیز در بسیاری از موارد تناسب وهماهنگی اسماء و صفات الهی جهت تفسیر آیات قرآن بهره مند شده است.

وی افزود: موضوع این نوشتار نیز پیرامون این مساله است که از دیدگاه مرحوم علامه طباطبایی چه تناسبی بین اسماء و صفات الهی در فواصل آیات با مضامین آیات قرآن وجود دارد و نقش تفسیری این اسماء و صفات الهی چیست؟

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: همچنین یک اسلوب، قاعده و چارچوب کلی جهت دسته بندی این اسماء و صفات الهی، جهت فهم عمیق تر آیات ارائه شده است.

لازم به ذکر است که روش داده پردازی این پزوهش به صورت توصیفی- تحلیلی با استفاده از منابع کتابخانه ای می باشد و آنچه که در این پزوهش به عنوان دست آورد تحقیق نیز می توان به آن اشاره کرد، این است که اسماء و صفات الهی در فواصل آیات قرآن، نقش تفسیری متعددی دارند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha