سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
در گذشت یکی از مفسران قرآن کریم در بورکینافاسو

حوزه/ شیخ موسی ویدروگو یکی از اساتید علوم قرآنی و مفسر قرآن کریم در غرب آفریقا در سن هفتاد و پنج سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ موسی ویدروگو از مفسرین و اساتید قرآن پرآوازه بورکینافاسو واقع در فلات غربی آفریقا پس از تحمل مدتی بیماری در سن هفتاد و پنج سالگی در شهر واگادوگو پایتخت کشور بورکینافاسو، دارفانی را وداع گفت.

شیخ موسی ویدروگو متولد ۱۹۴۵ میلادی در بورکینافاسو بود. وی تفسیر قرآن کریم را از سال ۱۹۸۰ میلادی در این کشور شروع کرد و نزد تعدادی از علما و بزرگان کشور مالی به شاگردی و آموختن علوم قرانی که از مهم ترین آنها  تفسیر موضوعی قران بود پرداخت. از اساتید وی میتوان به شیخ عثمان کارنافو نویسنده کتاب «بغیة المسلم» اشاره کرد.

آن مرحوم با درک عمیقی که نسبت به قران کریم و معانی آن پیدا کرده بود  تفسیر قرآن را به دانشجویان و مبلغان مسلمان زیادی آموزش داد.

وی از معدود کسانی بود که همه زندگی خود را وقف تلاش برای گسترش اسلام و شناساندن ان به مردم کرد و سرانجام در زادگاهش کشور بورکینافاسو به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است، در پی درگذشت این عالم و مسافر بزرگ قرآن، جمع کثیری از علما، جمعیات و نهاد های مردمی مسلمان، از جمله جمعیت شیعیان کشور مالی و جنبش اسلامی نیجریه، ضمن صدور پیام های تسلیت مراتب حزن و اندوه خود را به خانواده متوفی و دوستان و مریدان وی ابلاغ کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha