جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبا

حوزه/امام جمعه اصفهان گفت: اکیداً توصیه می کنم شایسته است یک مدرسه و حوزه علمیه خاص برای تربیت مبلغ  تخصصی به زبان های مختلف زنده دنیا چون عربی و انگلیسی و ترکی و ... ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: امام باقر(ع) می‌فرماید «هرکس راه هدایتی را بر روی مردم بگشاید اجر آن عمل را برای شخص هدایتگر منظور می‌شود» بدون تردید این هدیه‌ای برای اهل جبهه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: چنانچه یک نفر را هدایت کنیم تا زمانی که فرد زنده است، هر عملی در این راستا انجام دهد برای فرد هدایتگر درج می‌شود البته به‌شرط خلوص هدایتگر، رسیدن به خلوص آن‌چنان سخت است که کار هرکسی نیست و امید هست که همه مبلغین و روحانیون با نیت خالص به امر ارزشمند هدایتگری مشغول باشند.

  نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اذعان کرد: حقیقتاً دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در دوران حضور حجت‌الاسلام قطبی اوج فعالیت‌های فرهنگی خود را شاهد بوده و در زمان تصدی حجت‌الاسلام قطبی بر ریاست دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان کارهای شایسته فرهنگی انجام گرفته است.

وی متذکر شد: رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی فردی نخبه، جهادگر، خوش‌ذوق و فعال و ان‌شاءالله مخلص بوده و امید است این فعال و خوش‌ذوق بودن نیز در امر فعالیت فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مستدام باشد.

عضو خبرگان رهبری در توصیه به رئیس جدید دفتر تبلیغات اسلامی گفت: پیشنهاد می‌کنم دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روابط خود را بیش‌ازپیش با حوزه علمیه اصفهان افزایش دهد و در امر تربیت مبلغ دینی ممهز و مجهز شود.

وی بیان کرد: مبلغ بودن یک فن خاص و مهارت ویژه است که کار هر روحانی نیست و جه بسا یک روحانی می‌تواند حتی مرجع باشد ولی ذوق و خلاقیت یک مبلغ را نداشته باشد؛ ازاین‌رو اکیداً توصیه می‌کنم شایسته است یک مدرسه و حوزه علمیه خاص برای تربیت مبلغ  تخصصی به زبان‌های مختلف زنده دنیا چون عربی و انگلیسی و ترکی و ... ایجاد کنیم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: کشورهای عربی امروزه نیازمند یک سخنران حوزوی مسلط به زبان عربی به‌صورت فصیح دارند، جامعه المصطفی العالمیه امروز یک نعمتی بزرگ برای ایران است که می‌توان از نخبگان طلبه حاضر در آن برای رساندن پیام انقلاب و اسلام به جهان بهره ببریم.

وی در پایان با اشاره به هجمه سنگین دشمنان انقلاب و اسلام با ابزار رسانه و در بستر فضای مجازی گفت: پاسخ شبهات سنگین دینی به زبان‌های مختلف در عرصه جهان نیاز به تربیت مبلغ تخصصی را واجب و خواب را بر ما حرام می‌کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha