سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید احمدرضا شاهرخی - لرستان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ایجاد یک مرکز منسجم جهت حمایت از برجستگان در فعالیت‌های پژوهشی تأکید و تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود انجمن‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی لرستان، با تأکید بر آموزش مبتنی بر پژوهش، اظهار کرد: پژوهش در حوزه‌های علمیه از اهمیت بیشتری برخوردار است، همچنان که نیاز به تحقیقات و دستیابی به پرسش‌ها و مجهولات پیچیده در جامعه امروز یک ضرورت است.

وی خاطرنشان کرد: شبهات جدید و مسائل نوپدید ضرورت پژوهش در مدارس علمیه را بیشتر می‌کند، ضمن اینکه باید سازوکار روشنی برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به موفقیت‌های روحانیون در چهارمین جشنواره علامه حلی، این میزان آثار ارسال پژوهشی و موفقیت در سطح کشور بسیار ارزنده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهرخی با تأکید بر لزوم رشد کمی و کیفی تحقیقات پژوهشی، افزود: انتظار می‌رود برگزیدگان جشنواره زمینه‌های مشارکت بیشتر نسل جوان در فعالیت‌های پژوهشی فراهم کنند.

وی بیان داشت: زمانی یک پژوهش کامل است که مجهولی تبدیل به معلوم شود و مسئله‌ای را حل و در نهایت تولید علم نماید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ایجاد یک مرکز منسجم جهت حمایت از برجستگان در فعالیت‌های پژوهشی تأکید و تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود همچنین انجمن‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه تشکیل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهرخی، ساماندهی و ادامه حمایت علمی و معنوی از پژوهش‌گران در قالب انجمن‌ها از پیشنهادهایی است که می‌تواند در ادامه به رشد کمی و کیفی پژوهش‌گران کمک کند.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام عبداللهی، مدیر حوزه‌ علمیه لرستان در این رابطه اظهارداشت: از ۴۵۸ اثر ارسالی به چهارمین جشنواره سراسری علامه حلی در زمینه‌ کتاب، تحقیق و پایان‌نامه ۶۳ اثر به‌عنوان آثار منتخب و برتر معرفی شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha