دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اعرافی در نماز عید قربان مسجد مقدس جمکران

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه گفت: اینکه عده ای ساده لوح می گویند احزاب سیاسی موجود در آمریکا با هم تفاوت دارند و جمهوری خواه و دموکرات دارای نگرشی متفاوتند، سخت در اشتباهند، چرا که سرکوب ملت های مظلوم عالم شیوه راهبری رژیم استکباری آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در خطبه های نماز باشکوه عید قربان که در مسجد مقدس جمکران اقامه گردید، تصریح کرد: مسئولان و سیاست‌مداران رژیم آمریکا چه دموکرات و جمهوری خواه فقط ظاهرشان متفاوت است، اما یمن همان یمن است و سیاست های استکباری شان در قبال مردم مظلوم فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان همانی می باشد که پیش از این بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: استراتژی استکباری و مظلوم ستیزی رژیم آمریکا کما فی السابق است و فقط امروز با روی کار آمدن عده ای دیگر شاید در ظاهر و شعارهای فریبنده آنان رنگ دیگری به خود گرفته والا این واقعیت تلخ و جنایتکارانه همانی بوده که است.

خطیب نماز عید قربان مسجد مقدس جمکران یادآور شد: در کشور دوست و برادر ما، افغانستان، اشغالگران آمریکایی علی رغم تعهداتی که داشتند بدون هیچ برنامه ای به یکباره خلاف تعهداتشان عمل کرده و جنگ افروزی و برادر کشی در این کشور مظلوم و مسلمان برپا کردند و رفتند. همین بدعهدی، خیانت و خباثت را  می توانیم در ماجرای برجام ببینیم، برجامی که عده ای عهد شناس و پیمان شناس داخلی معتقد بودند که غرب و آمریکا بدعهدی نمی کنند ولی چیزی که ثابت شد همانی بود که بارها از تریبون های مختلف در خصوص خباثت رژیم آمریکا فریاد زده شده بود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز هیمنه استکباری رژیم آمریکا شکسته شده است، افزود: آنچه آمریکا به دنبال آنست، گرفتن امید، انگیزه، تلاش و ایستادگی از ملت ایران است. در تمام عالم فقط یک صدا با قدرت مقابل این رژیم پوشالی ایستادگی کرده است و آن فریاد ملت همیشه حاضر در صحنه ایران است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: آمریکا تحمل این ایستادگی را ندارد و به هر نحوی می خواهد این صدا را قطع کند، اما ملت هوشیار، ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران بارها و بارها سیلی محکمی به دشمنان زیاده خواه استکباری جهان نواخته است و باز هم این کار را خواهند کرد.

مدیر حوزه های علمیه که در خطبه های نماز عید قربان ذی الحجه ۱۴۰۰ مسجد مقدس جمکران سخن می گفت، اظهار داشت: امروز کشور ما با مشکلاتی مواجه است که بخشی از آن به ما مسئولین برمی گردد، باید این اشکالات را برطرف کنیم و شرایط حضور بیش از پیش مردم، جوانان را در عرصه های مختلف فراهم سازیم و روح جهادی و ایثار را در جامعه تقویت گردانیم.

آیت الله اعرافی خطاب به دولت منتخب، گفت: ان شاءالله دولت جدید با همکاری مجلس دولتی قوی تر از گذشته، جوان، انقلابی، جهادی و حاضر در صحنه را براساس مهارت، دانش، روحیه انقلابی و جهادی را تشکیل دهد و امید است در تدوین برنامه هفتم تحولات اساسی در کشور رقم بخورد.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه به واقع اخیر در استان های مرزی اشاره کرد و افزود: امروز در قم و در مسجد مقدس جمکران نسبت به شرایط ویژه مناطق مرزی به ویژه در خوزستان عزیز و مشکلاتی که دارند بسیار ناراحت و اظهار همدردی می کنیم و ان شاءالله به تدابیری که دولت فعلی و منتخب خواهند دید، مشکلات مردم در این مناطق هر چه زودتر برطرف گردد.

آیت الله اعرافی همچنین در خطبه اول خود اظهار داشت: پس از گذر از دهه ذی الحجه که دهه پرفروغ و پرشکوه و لبریز از فیوضات آسمانی است در آستانه عیدالله اکبر و عید غدیرخم قرار داریم، عیدی که عصاره همه فضائل وگذشته تاریخ رسالت و توحید است. عید غدیر تاریخ رسالت و نبوت را به امامت و ولایت متصل می کند و رسول خدا(ص) در این روز بلندترین گام را برای تبیین ابعاد ولایت امیرالمؤمنین امام علی (ع) برداشت.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با اتمام این ماه شریف وارد ماه محرم و اقامه عزای سید و سالار شهیدان خواهیم شد که امید است هیئات عزاداری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی طبق مصوبات ستاد ملی کرونا نسبت به اقامه هر چه باشکوه تر عزای حسینی اقدام کنند.

انتهای پیام/ پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha