جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل نیا

حوزه/امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: جوانان به سمت فراگیری مهارت بروند، مشاغل فنی زیادی وجود دارد ولی چون برخی جوانان مهارت ندارند بیکار مانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، سید امیر محمد کشاورز، رئیس فنی و حرفه ای شهرستان بندرلنگه، به مناسبت هفته ملی مهارت با حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد اسماعیل نیا، امام جمعه شهرستان بندرلنگه، دیدار و گزارشی از عملکرد این اداره در بحث مهارت افزایی و آموزش های فنی وحرفه ای ارائه کرد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در این دیدار با تبریک به مناسبت هفته ملی مهارت، اظهار داشت: کسب علم بدون مهارت همچون پرنده بدون بال است و مهارت افزایی یکی از ضروریات جوانان امروز است.

وی توصیه کرد: جوانان به سمت فراگیری مهارت بروند، مشاغل فنی زیادی وجود دارد ولی چون برخی جوانان مهارت ندارند بیکار مانده اند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا، با تأکید بر اینکه دولت باید تصدی گری را کم و کارها و مجوز ها را به بخش خصوصی فعال و مطمئن واگذار کند، گفت: وظیفه دولت نظارت بر بخش خصوصی است که علاوه بر آن نیز باید فنی وحرفه ای را به آموزشگاه‌های خصوصی واگذار ومهارت افزایی را توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه تلاش فنی و حرفه ای برای حفظ وگسترش مهارت های سنتی منطقه باشد، تاکید کرد: خیلی از مهارت هایی که ریشه درتاریخ منطقه دارد رو به فراموشی است و باید این میراث نسل به نسل منتقل شود و ماندگار شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha