چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی به همراه نماینده ولی فقیه در فارس از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی به همراه نماینده ولی فقیه در فارس از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بازدید کرد.

امام جمعه موقت تهران، در حاشیه بازدید از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، ضمن خدا قوت به اعضاء و کارکنان ستاد، به روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند: "رَحِمَ اللهُ امْرءً عَرَفَ قَدْرَهُ وَ لَمْ یَتَعَدَّ طَوْرَهُ" یعنی «خدا مشمول رحمت قرار دهد کسی را که اندازه و قدرش را بشناسد و قدم از مرزش فراتر ننهد».

وی افزود: انسان باید خودش را بشناسد، امکاناتی که خدا به او داده را ارزیابی و سپس متناسب با نیازها برنامه ریزی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، بیان کرد: در راه امر به معروف و نهی از منکر چند نکته ضرورت دارد که اولین آن اخلاص است؛ چرا که طبق فرمایشات امام باقر(ع) «اِنَّ الاَْمْرَ بِالْمَعْروفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنـکَرِ سَبیلُ الاَْنْبیاءِ وَ مِنْهاجُ الصُّلَحاءِ ، فَریضَةٌ عَظیمَةٌ بِها تُقامُ الْفَرائِضُ ، وَ تَاْمَنُ الْمَذاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَکاسِبُ ، وَ تُرَدُّالْمَظالِمُ وَ تَعْمُرُ الاَْرْضُ» دیگر فرائض دینی به وسیله این اصل اقامه می شود و امر به معروف و نهی از منکر نظارت عمومی و بیداری و احساس مسئولیت در برابر دین و جامعه است.

وی گفت: باید طوری برنامه ریزی کرد که آحاد مردم نسبت به خوبی ها شوق و نسبت به بدی ها نفرت پیدا کنند و  فرهنگ سازی به شکلی باشد که مشوق مردم به سمت نیکی ها باشد و این حرکت تحقق پیدا نمی کند مگر در پرتو اخلاص و کار برای خداوند متعال.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: سبک کار و حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر بر پایه ایجاد اعتماد مردم می باشد که مردم بدانند امر به معروف و نهی از منکر خیرخواهی، مهربانی، دلسوزی و افزودن خوبی ها و برکات در جامعه است.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به آیه "و لتکن منکم امة یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون" اگر در جامعه ابتدا معروف ها شناخته و جا انداخته شود، منکر به وجود نمی آید؛ لذا هرجا معروف ها را برجسته و تابلوی زیبایی از معروف ها را در جامعه ترسیم کردیم، انسان از بدی فاصله گرفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مزاحمت، برخورد سلبی و سخت گیرانه تلقی شد از اهداف زیبای این فریضه الهی دور خواهیم ماند؛ بنابراین باید از مقبولات شروع کرد همچنان که وجود مقدس و نازنین پیامبر اکرم(ص) در حرکت خود اولویت ها را در نظر می گرفتند که ما هم در حوزه احیاء این فریضه باید اولویت ها را مدنظر بگیریم و رعایت کنیم و بدانیم که با مردم و مشارکت دادن آحاد آنان احیاء دین خدا شکل می گیرد و تا حرکت ملی را شروع نکنیم موفق نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی که هجمه دشمن با تمام قوا و ابزار مختلف به سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی رفته، بزرگترین معروف جا انداختن اصل نظام و اصل ولایت فقیه می باشد؛ چراکه آن منشاء خیرات و برکات کثیر است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَ فُرَادَی؛ بگو من فقط به شما یک اندرز می‏‌دهم که دو دو و به تنهایی برای خدا به پا خیزید»؛ مصداقی از اخلاص عملی حضرت علی(ع) بوده و امیدوارم ما هم مصداق این آیه شریفه قرار گیریم و به فکر مردم باشیم؛ چرا که مردم اهل و عائله ما محسوب می شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان اظهار داشت: نباید در این راه منیت و خودخواهی وجود داشته باشند؛ که اگر بود، نه دنیا آباد می شود و نه آخرت! پس باید خدا را شکر کنیم که عالم فرزانه و مدبری همچون حجت‌الاسلام و المسلمین دژکام در فارس سکان دار این حرکت می باشد و باید گوش به سخنان وی فرا دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha