جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر لزوم افزایش فرهنگ ترافیک تأکید کرد و به ارائه راه‌کارهایی به‌منظور وصول به این هدف پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس پلیس راهور استان قم،ضمن تبریک میلاد امام هادی علیه‌السلام و عید غدیر خم، با اشاره به ارزش بالای جان انسان افزود: گاهی به خاطر عدم رعایت قوانین توسط یک فرد، یک خانواده داغدار می‌شود.

وی پلیس را مساوی بانظم در یک کشور دانست و با اشاره به لزوم فعالیت فرهنگی-آموزشی در این زمینه خاطرنشان کرد: من معتقدم کار فرهنگی و آموزش در زمینه قوانین باید از آموزش‌وپرورش و سنین کودکی آغاز شود. در روایت داریم:«العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر» یعنی علم در کودکی مانند نقش بر سنگ است و در ذهن شخص حک می‌شود مانند نقشی که در سنگ حک می‌شود و در طی سالیان دراز باقی می‌ماند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در حال حاضر در کتب آموزشی-تحصیلی به‌صورت بسیار جزئی به این مطلب پرداخته‌شده است. وی ضمن اشاره به لزوم استفاده از آموزش عملی علاوه بر آموزش نظری خاطرنشان کرد: باید علاوه بر آموزش این مطالب به دانش آموزان در کتب درسی، دوره‌های آموزش عملی نیز از طرف پلیس راهور به این منظور برگزار شود.

امام‌جمعه قم ضمن تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت سخنرانان معروف کشوری که عمدتاً از شهر قم هستند، گفت: سخنرانان معروف باید این مطالب را با خمیرمایه‌های دینی مانند اهمیت حفظ جان خود و دیگران، یا تحت عنوان نظم و انضباط و مسائل این‌چنینی، از طریق تریبون‌هایی که در اختیاردارند، مانند برنامه سمت خدا که در سطح کشور بیننده زیادی نیز دارد، مطرح کنند.

وی کمک گرفتن از ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت مساجد را نیز در افزایش بیش‌ازپیش فرهنگ ترافیک مؤثر دانست و ضمن اشاره به ظرفیت نماز جمعه و مبلغین حوزه علمیه افزود: با هماهنگی از طریق معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین با ائمه جمعه و جماعت سراسر استان به صورت منظم در مساجد حاضر شوید و مسائل مربوط به تردد و ترافیک را به نمازگزاران انتقال دهید. در ایام تبلیغی و فعالیت‌های تبلیغی طلاب و روحانیون می توانند در افزایش آگاهی مردم در این زمینه کمک فراوانی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری فضای مجازی را یکی دیگر از راهکارهای انتقال مفاهیم و فرهنگ ترافیک دانست و افزود از طریق نرم افزارها و دیگر روشهای در دسترس می توان زمینه سازی آموزش مناسبی به قشرهای مختلف جامعه ارائه نمود.

وی ضمن اشاره به بحث اصلاح زیرساخت‌ها افزود: اصلاح جاده‌ها و ایمن‌سازی معابر نیز از اموری است که از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرداری باید در این زمینه همکاری لازم را با پلیس راهور به عمل رساند.

رئیس جامعه مدرسین در پایان صحبت‌های خود ضمن آرزوی توفیق و موفقیت بر لزوم افزایش فرهنگ ترافیک در قم اشاره کرد و گفت: شهر قم باید در این زمینه الگو باشد چه برای سطح کشور و حتی برای زائرینی که به شهر قم سفر می کنند.

لازم به ذکر است: در ابتدای جلسه جناب سرهنگ صدفی فرماندهی محترم راهور استان قم به ارائه گزارشی از عملکرد پلیس راهور و آسیب هایی که در رابطه با تردد شهروندان استان قم وجود دارد پرداخت و بر لزوم آموزش­های همگانی و اهمیت رعایت قوانین در شهر و استان قم تاکید داشت و پیشنهادات خود را نیز در این زمینه مطرح نمودند.

همچنین سرگرد هاشمی نیز در رابطه با فرهنگ ترافیک و  اقداماتی  که در این جهت در سطح استان قم در حال انجام است گزارشی ارائه نمودند و یکی از راهکارهای نهادینه شدن فرهنگ ترافیک را ایجاد تعامل بین حوزه علمیه، راهور و مردم، جهت فرهنگ سازی دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha