چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
غدیر در مدارس علمیه خواهران یزد

حوزه/بانوان طلبه یزدی از ابتدای دهه ولایت فعالیت فرهنگی و علمی پژوهشی خود را در فضای مجازی و حقیقی مدارس علمیه رنگ و بوی غدیری بخشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، هر سال با شروع ماه ذی الحجه، سراسر یزد از جشن و شادی لبریز می شد و دور همی ها خانوادگی از مجالس مهمانی، مجالس عقد و عروسی گرفته تا مجالس مولودی خوانی به میزبانی زنان یزدی در همه محلات شهر با حضو مبلغان و نیز آذین بندی شهر و بربایی جشن های غدیریه در همه امامزادگان و مساجد و حسینه ها و دیدار عمومی با سادات هر محله و اقوام و از همه بیشتر گستردن سفره های اطعام علوی در هر کوی و برزن و خانواده ها همه و همه به عشق مولا علی علیه السلام برگزار می شد.

امسال و سال گذشته برگزاری جشن های غدیر رنگ و بوی دیگری گرفته و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود و سفره های اطعام بیشتر با بسته بندی مواد غذایی و ارسال درب منازل و یا توزیع بین نیازمندان صورت می گیرد.

بانوان طلبه یزدی از ابتدای ذی الحجة به ویژه در دهه ولایت و امامت فعالیت های خود را به فضای مجازی آوردند و علاوه بر ساخت عکس نوشته ها، بروشورها، کلیپ ها و انتشار محتواهایی با عناوین غدیر به استقبال این عید سعید آمده اند.

طلاب جهادی هم از فرصت پس از امتحانات استفاده کردند و به مناطق محروم استان مسافرت کردند تا به تبلیغ پیام غدیر بپردازند تا هر کار فرهنگی که در چنته دارند برای مناطق روستایی انجام بدهند.

نشست های تخصصی مجازی با موضوع غدیر شناسی با حضور اساتید حوزه نیز از دیگر برنامه های غدیر هست که این روزها به صورت برخط با حضور بانوان طلبه برگزار شده و تا عید غدیر ادامه می یابد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها در گفت‌وگو با خبرنگار«حوزه» در یزد، از برگزاری نمایشگاه کتاب غدیر به مناسبت هفته امامت و عید غدیر در فضای باز مدرسه خبر داد.     

خانم  ابوطالبی افزود: برای آشنایی طلاب به کتب در موضوع امام علی علیه السلام نمایشگاه غدیر در برنامه اختتامیه جشنواره انتخاب علوی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت و اهم این کتب در موضوع غدیر است.

اخبار کوتاه از مدارس علمیه خواهران استان یزد

صبح امروز به همت بانوان طلبه مدرسه الزهرا سلام الله علیها بافق مراسم پرده خوانی غدیر و مولودی خوانی دربین مددجویان کمیته امداد و ایتام اجرا شد و  درپایان به مناسبت عید غدیر هدیه ای به ایتام اهدا شد.

مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) بهاباد هم به مناسبت عید غدیر از امروز به مدت ۱۰ روز نمایشگاه اقلام غدیریه را در فضای باز مدرسه برپا کرده است.

صبح امروز جشن عید غدیر با سخنرانی خانم فلاح و مولودی خوانی خانم امام در مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر به همراه اهدای عیدی به نوجوانان و با حضور طلاب و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد و دوخت رایگان چادر توسط طلاب گروه جهادی فاطمیه اشکذر انجام می شود و تعدادی از طلاب این مدرسه به مناطق روستایی اعزام شدند.

جشن عید غدیر ویژه کودکان شرکت کننده در کلاس های تابستانی مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز روز گذشته برگزار شد.

مراسم جشن عید غدیر با سخنرانی خانم یاوری در مدرسه علمیه سید الشهدا(ع) یزد با موضوع های «زنده نگه داشتن نام غدیر برای نسل های آینده»، «مقایسه زمان حضرت موسی( ع) وحضرت هارون با زمان پیامبر( ص) وحضرت علی( ع)» و «لزوم شبهه شناسی غدیر» همراه با برنامه های متنوع برگزار شد.همچنین جشن عید سعید غدیر خم ویژه فراگیران کلاس های تابستانه صبح امروز برگزار شد.

مراسم جشم عید غدیر با تعداد محدود و رعایت فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی به میزبانی مدرسه علمیه ریحانة الرسول یزد برگزار شد.

در سایر مدارس علمیه خواهران استان نیز برنامه هایی در فضای مجازی و یا به صورت محدود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نیز توزیع غذای گرم و یا بسته بندی مواد غذایی با عنوان اطعام علوی در روز عید غدیر بین نیازمندان توزیع می شود.

فضای مدارس علمیه خواهران استان یزد غدیری شد + عکس

فضای مدارس علمیه خواهران استان یزد غدیری شد + عکس

فضای مدارس علمیه خواهران استان یزد غدیری شد + عکس

فضای مدارس علمیه خواهران استان یزد غدیری شد + عکس

فضای مدارس علمیه خواهران استان یزد غدیری شد + عکس

فضای مدارس علمیه خواهران استان یزد غدیری شد + عکس

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha