شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اختتامیه هفدهمین طرح ادیب(تلبس دائم) حوزه علمیه اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: امسال نزدیک به ۲۵۰ نفر در طرح ادیب حوزه علمیه اصفهان ثبت نام کردند که از این تعداد قریب به ۲۰۰نفر در طرح تلبس دائم شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، شامگاه عید غدیر در هفدهمین دوره طرح ادیب(تلبس دائم) طلاب حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم طلبگی، بحث تلبس دائم است. 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: وقتی طلاب ملبس به لباس سربازی امام زمان(عج) می شوند، از دو جهت باید مراقبت بیشتری کنند، نخست آنکه مراقب رفتار خود باشند و دوم مراقبت دینی و تهذب است.

وی بیان کرد: اخلاق خوب سرسلسله تمام خوبی ها است و چیزی که مردم از یک طلبه و روحانی انتظار دارند، خوشرویی است.

مومنی ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) با اخلاق حسنه و خوشرویی باعث تشرف دیگران به دین مبین اسلام شد؛ طلبه ها و روحانیون باید از رفتار پیامبر(ص) الگو برداری کنند، درلباس دینی و امر تبلیغ دین اخلاق حسنه بسیار کارساز است.  

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: مردم به منش، روش و سکنات روحانی نگاه می کنند و افتخار ما این است که در طول زندگی تقید به لباس سربازی امام زمان(عج) داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز مشکلات طلبگی بسیار زیاد است، ولی نباید در مقابل مشکلات کوتاه بیاییم و نسبت به پوشیدن لباس روحانیت جدیت نداشته باشیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: البته چه شیرینی برای طلبگی از این بالاتر که در روایت داریم هدایت یک نفر چون هدایت کل دنیا است.

وی تصریح کرد: جامعه امروز ما نیاز به ارتباط و تعامل خوب و حسنه با روحانیت دارد؛ اطلاعات جوانان ما در مسائل دینی بسیار کم بوده، لذا رسالت مبلغین دینی ما دو چندان است.

حجت الاسلام مومنی یادآور شد: امسال نزدیک به ۲۵۰ نفر برای طرح ادیب ثبت نام کردند که از این تعداد قریب به ۲۰۰نفر در طرح تلبس دائم شرکت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha