یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: به خدا قسم از روحانی شدن خودم و فرزندانم مسرورم وهیچ نعمتی رابالاتر از تلبس به لباس روحانیت و سربازی امام زمان(عج) نمی دانم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شب عید غدیر در هفدهمین دوره تلبس طلاب (طرح ادیب) حوزه علمیه اصفهان که در مدرسه علمیه صدربازار برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرماید «والله اگر کسی فضل روز غدیر را به حقیقت بداند، ملائکه با این آدم مصافحه می کنند و خداوند به کسی که عارف به حقیقت غدیر باشد آنچنان ارزش و نعمت می دهد که قابل شمارش نیست»

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: امروز مفتخریم که شاهد قرار گرفتن تاج بندگی و سربازی امام زمان(عج) برسر طلاب باشیم.

وی اظهار کرد: لباس روحانیت، لباس مربی اسلام است و در حقیقت نماد کسی است که تصمیم گرفته علوم اسلامی را به دیگران بیاموزد که در این صورت رحمت الهی شامل حال او می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: به خدا قسم از روحانی شدن خودم و فرزندانم مسرورم وهیچ نعمتی رابالاتر از تلبس به لباس روحانیت و سربازی امام زمان(عج) نمی دانم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: طلاب بدانند ما در لباس مربی دین قرار گرفته ایم، لذا باید با یک وقار و سنگینی خاصی در جامعه رفتار کنیم.

امام جمعه اصفهان بیان کرد:  وقار دینی، ظاهر آراسته و تمیز، نظم، حسن خلق از ضرورت های زندگی طلبگی است، چرا که مردم به روحانیت نگاه می کنند و او را الگو قرار می دهند و قضاوت می کنند.

وی ادامه داد: برخورد با مردم و یکدیگر، برخورد اسلامی و انسانی باشد، همچنین طلاب بعد از ملبس شدن سعی کنند بیشتر در نمازهای جماعت و مجالس دینی شرکت کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: طلاب بدانند هیچ انسان عادی با تنها با انجام واجبات، عارف و عالم نشده و به مقام والا نرسیده است، بنابراین از انجام مستحبات غافل نشوید و نسبت به ترک مکروهات اهتمام داشته باشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha