پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرجی

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به جایگاه کاشان در شعر و ادب، بر ضرورت اختصاص مکانی تحت عنوان مقبرة الشعرا در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهر، به وجود شعرای بنام در کاشان اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقات به عمل آمده شهرستان کاشان علاوه بر شاعران مرد، بیش از ۵۵۰ بانوی شاعره از قدیم الایام تاکنون داشته است که هیچ جا یاد و نامی از آنها نیست.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص مقبره الشعرا در دارالمومنین کاشان، افزود: به دلیل اینکه شعرای کاشان در باب عاشورا اشعاری را سروده اند، به عنوان نماد عاشورایی و یک کار فاخر و ارزشمند، باید مکانی تحت عنوان  مقبرة الشعرا در این شهرستان اختصاص یابد.

مدیر حوزه علمیه کاشان در پایان اظهار کرد: همان طور که در تبریز تعداد محدودی قبر شعرا در قبرستان های این شهر وجود ندارد، ولی تابلوهایی از همه شعرای تبریزی که در نجف  و کربلا مدفون می باشند در آنجا نصب شده است، در کاشان نیز باید یادمان شعرای این شهر که در جاهای دیگر مدفون می باشند، در یک مکان خاص برای بازدید و آگاهی عموم مردم راه اندازی شود.

 پایان پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م.ی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    الان مقبرة الشعرای کاشان چه ربطی به مرکز مدیریت حوزه علمیه دارد؟؟ لااقل میفرمودند مقبرة العلما، که یه تناسبی داشته باشه
    • طردا للباب IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      وی با تاکید بر لزوم اختصاص مقبره الشعرا در دارالمومنین کاشان، افزود: به دلیل اینکه شعرای کاشان در باب عاشورا اشعاری را سروده اند، به عنوان نماد عاشورایی و یک کار فاخر و ارزشمند، باید مکانی تحت عنوان مقبرة الشعرا در این شهرستان اختصاص یابد.