پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 971757
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
اروخان

حوزه/ فعال مذهبی جمهوری آذربایجان گفت: امروز در آذربایجان دشمن نفوذ کرده است و ما با هدایت های شیخ توحید ابراهیم بیگلو مقاومت می کنیم، منتها این مقاومت ها نیاز به حمایت برادران ایرانی دارد. ما بارها از سردار سلیمانی شنیدیم که می گفتند «تعداد شما کم است منتها تاثیرگذار هستید».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، اورخان محمد اف، امروز در دومین همایش تخصصی فعالان هیئات مذهبی آذربایجان غربی که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، با بیان این که باید از مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام برای ایجاد بستر تحقق حکومت مهدوی استفاده کنیم، اظهار داشت: امام خمنیی (ره ) با قیام خود توانست دنیا را متحول کند و انقلاب اسلامی در قفقاز تحول ایجاد کرد و روح جدیدی در کالبد شیعیان و مسلمانان دمید.

وی افزود: باعث تاسف است که خیلی ها هنوز اهمیت انقلاب اسلامی را درک نکرده اند و دشمن از این غفلت استفاده می کند.

فعال مذهبی جمهوری آذربایحان تاکید کرد: در دهه ۹۰ بعد از جدایی آذربایجان از شوروی، نهضت های مختلفی اتفاق افتاد که از جمله آن ها نهضت حجاب بود که دولت می خواست حجاب را به طور کلی ممنوع کند و در این راه مسلمانان آذربایجان شهید و زندانی زیادی تقدیم کردند .

وی با بیان اینکه در جمهوری آذربایحان اضافه کرد: دومین نهضت که موحب قیام مردم شد این بود که در زمان شوروی فقط ۷۰ مسجد وجود داشت و دولت آذربایجان حدود ۶ مسجد را تخریب کرد که در راس آنها مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها بود، همین عامل موجب شد که مردم قیام کرده و از اسلام دفاع کنند و شعار سر دادند که اگر تخریب مساجد ادامه داشته باشد خون به جای آب جاری خواهد شد و دولت بسیاری را شهید و زندانی کرد.

محمداف تصریح کرد: امروز در آذربایجان دشمن نفوذ کرده است و ما با هدایت های شیخ توحید ابراهیم بیگلو  مقاومت می کنیم، منتها این مقاومت ها نیاز به حمایت برادران ایرانی دارد. ما بارها از سردار سلیمانی شنیدیم که تعداد شما کم است منتها تاثیرگذار هستید.
انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha