جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید در انتخاب کابینه، کارآمدی افراد را مد نظر داشته باشد، گفت: مسئول ناکارآمدی که با سهم‌خواهی و جناح بازی وارد کابینه می‌شود، پلی است برای ورود دشمن و زمانی که این افراد به مسئولیت می‌رسند، نتیجه می شود وضع موجود که با آن روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با تاکید بر لزوم توجه به مسئله امانت داری، یکی از مصادیق رعایت این مسئله را مسئولیت پذیری عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولیت در حکومت اسلامی امانتی الهی در نزد فرد است و آنقدر این مسئله اهمیت دارد و سخت است که برخی در روز قیامت آرزو می‌کنند که ای کاش در دنیا هیچگاه مسئولیت نداشتند.

وی با اشاره به سوگند رئیس جمهور منتخب و اعضای شورای های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور، مطرح کرد: مسئولی که در نظام اسلامی برای خدمت به مردم سوگند یاد می‌کند، نباید نسبت به منافع ملی بی‌تفاوت باشد و این موضوع باید محور برنامه‌ها و اقدامات مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وحدت و اتحاد بین همه نیروها و مسئولان کشور برای رفع مشکلات، نیاز امروز جامعه است، گفت: امروز زمان سهم خواهی نیست، بلکه همه باید برای موفقیت دولت پای کار باشند و برای رفع مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با تمام وجود در عرصه خدمت رسانی حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشت که مشکلات موجود در مدت زمان بسیار کوتاهی حل شود، یادآور شد: حل مشکلات امروز جامعه، خصوصا مشکلات اقتصادی نیازمند برنامه ریزی دقیق و جامعی دارد به همین دلیل است که امیرالمومنین فرمودند: "سُوءُ التَّدْبِیرِ سَبَبُ التَّدْمِیرِ، بی‌برنامگی و بی‌تدبیری موجب ویرانی و نابودی است".

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید در انتخاب کابینه، کارآمدی افراد را مد نظر داشته باشد، خاطر نشان کرد: مسئول ناکارآمدی که به وسیله سهم‌خواهی و جناح بازی وارد کابینه می‌شود، پلی است برای ورود دشمن و زمانی که این افراد به مسئولیت می‌رسند، نتیجه می شود وضع موجود که با آن روبرو هستیم، مسأله ای که از آن به عنوان خیانت در امانت باید یاد کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود خطاب به اعضای شورای شهر و روستا، تاکید کرد: امروز مسئولان باید از اتاق های شیشه ای خارج شوند و با حضور در مناطق کم برخوردار، مشکلات ساکنین این محلات را برطرف کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برای درکت بهتر شرایط این مردم حتی می شود برخی جلسات را در آنجا برگزار کرد، گفت: از مهم ترین مشکلات شهر همدان با آن مواجه است، مسئله مسکن است، به نحوی که همدان جز گرانترین شهر ها از نظر مسکن می باشد.

وی تصریح کرد: لازم است مسئولان شهری نسبت به رفع مشکل مسکن، با ورودی جدی، به صورت ویژه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به وضعیت استان همدان از نظر شیوع بیماری کرونا، یادآور شد: از آنجایی که استان وضعیت مناسبی از نظر کرونا ندارد لازم است که مردم نسبت به رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه های بهداشتی اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم، بر رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی در ایام عزاداری این ماه تاکید کرد و گفت: خانواده ها می توانند در این ایام با برگزاری روضه ای مختصر با حضور پدر و مادر و فرزندان و بیان ذکر مصیبت روضه‌های خانوادگی در خانه را برگزار کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha