شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مصطفایی قزوین

حوزه / رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: سیدالشهدا(ع) با قیام خود به ما درس ظلم‌ستیزی، استکبار ستیزی، عزت، مقاومت، ایستادگی، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی آموخت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، ظهر امروز در نشستی با کارکنان سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، گفت: سیدالشهدا(ع) با قیام خود به ما درس ظلم‌ستیزی، استکبار ستیزی، عزت، مقاومت، ایستادگی، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی آموخت.

وی خاطرنشان کرد: با نگرشی به ابعاد قیام امام حسین(ع) می‌توان گفت این قیام بهترین و والاترین تاثیر را بر انقلاب اسلامی ایران داشته است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین تصریح کرد: بصیرت و شعور حسینی اصل و شور حسینی فرع است و نمی‌شود این دو را از یکدیگر جدا کرد، چرا که در کنار هم کامل می‌شوند.

وی ادامه داد:  نهضت عظیم عاشورا بود که دین را پر آوازه کرد و تا قیامت دین، وامدار سالار شهیدان است و به همین جهت عزاداری بر سیدالشهدا(ع) بزرگداشت شعائر دین است.

وی اظهار کرد: از ارزنده‌ترین آثار و برکات مجالس عزاداری و گریه بر اباعبدالله حسین (ع) حفظ رمز نهضت حسینی است.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: شوری که در ایام محرم ایجاد می‌ شود باید همراه با شعور باشد و طوری در این ایام برنامه‌ریزی کنیم که موضوع و اصل و اساس عاشورا برای مردم بیان شود.

حجت الاسلام مصطفایی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) قیام جدشان حسین به علی علیه‌السلام را رهایی‌بخش معرفی کرده‌اند و می‌فرمایند: محرم ماهی است که به وسیله مجاهدان و مظلومان، اسلام زنده شده و از توطئه فاسد و رژیم بنی امیه، که اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند، رهایی بخشید.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha